10 razloga da jedete manje mesa

Podelite:

HEALTH.COM

Čak i ako ne verujete u tvrdnje boraca za očuvanje životne sredine da bi planeti mnogo značilo da jedemo manje mesa, ovu namirnicu koja se često nalazi na trpezama u Srbiji, trebalo bi da ređe koristite zbog vašeg zdravlja.

meso

 

Predstavljamo vam 10 načina na koje vegetarijanski plan ishrane, ili dijeta slična vegetarijanstvu, može doneti korist vašem telu.

Smršaćete

Velika petogodišnja studija objavljena u Žurnalu Akademije nutricionizma i dijetetike 2013. pokazala je da ljudi koji ne jedu meso imaju niži prosečni indeks telesne mase, nego oni koji ga jedu, dok među veganima ima i značajno manje gojaznih, u odnosu na svaštojede (svega 9,4 odsto u odnosu na 33,3 odsto). 

Osim toga, nova studija koju je predstavilo američko Društvo za borbu protiv gojaznosti pokazalo je da osobe s viškom kilograma koje pređu na vegansku ili vegetarijansku ishranu mogu izgubiti više kilograma od onih koji konzumiraju meso.

Poboljšaćete zdravlje srca

Unos zasićenih masti od kojih većina potiče od mesa i mlečnih prerađevina podiže nivo holesterola u krvi, što dalje utiče na veći rizik od srčanih bolesti. 

Smanjenjem unosa mesa automatski smanjujete i količinu zasićenih masnoća u vašoj ishrani i rizik od kardiovaskularnih oboljenja.

Snizićete krvni pritisak

pritisak

 

Vegetarijanci i vegani ređe pate od hipertenzije od osoba koje jedu meso, pokazala su otkrića objavljena u žurnalu Public Health Nutrition. 

Istraživači kažu da je to posledica njihove niže prosečne telesne težine i povećanog unosa voća i povrća.

Smanjićete rizik od dijabetesa

Istraživanje Američkog društva za borbu protiv dijabetesa otkrilo je da ljudi koji se pridržavaju vegetarijanske ishrane imaju manji rizik od metaboličkog sindroma, zbira faktora rizika povezanih sa dijabetesom tipa dva, šlogom i srčanim bolestima. 

Ispitanici koji su izbegavali meso imali su niži krvni pritisak, niži šećer u krvi, kao i gliceride i uz sve to tanji struk u odnosu na osobe koje su meso redovno imali u obrocima.

Smanjićete rizik od kancera

Istraživači Univerziteta Loma Linda koji su ispitivali gotovo 70.000 pripadnika Adventističke crkve tokom 10 godina, otkrili su povezanost veganske ishrane i smanjen rizik od svih vrsta raka. 

Naime, Adventistima vera preporučuje izbegavanje mesa, a kod njih je utvrđen niži procenat obolelih od raka organa za varenje, poput raka debelog creva i ženskih oblika kancera, kakav je rak dojke.

Osećaćete se bolje u uskim pantalonama

Ako obogatite ishranu povrćem i naročito mahunarkama, unosićete više vlakana, a to će ukloniti zatvor i popraviti varenje. 

Kada vaš organizam normalno vari hranu, niste naduveni, osećate se mršavije i imate više energije.

Koža će vam izgledati bolje

koza

 

Vegetarijanstvo je nešto najbolje što možete učiniti za vašu kožu. Ako obogatite ishranu svežim voćem, povrćem i integralnim žitaricama, unosićete više antioksidanata, koji neutrališu slobodne radikale – glavne neprijatelje zategnute kože.

Lepše ćete mirisati

Bezmesna ishrana učiniće vas mirišljavijim suprotnom polu, pokazalo je istraživanje objavljeno u žurnalu Chemical Senses. 

U studiji su muškarci pratili “mesnu” ili “bezmesnu” ishranu tokom dve nedelje i nosili uloške ispod pazuha koji su prikupljali telesni miris tokom poslednja 24 sata dijete. 

Žene su zatim ocenjivale uzorke mirisa prema “prijatnosti”, “privlačnosti”, “muževnosti” i “intenzitetu”. 

Muškarci su zatim promenili načine ishrane i ponovili prikupljanje uzoraka. 

Žene su ocenile miris onih koji su se držali vegetarijanske ishrane kao “atraktivniji, prijatniji i manje intenzivan”.

Bićete srećniji

Dodavanjem voća i povrća vašoj ishrani odmah ćete popraviti vaše raspoloženje. Ekonomisti i istražvači javnog zdravlja sa Univerziteta u Vorviku i Dartmaut koledža proučavali su navike u ishrani kod 80.000 osoba iz Velike Britanije i otkrili da mentalno blagostanje duguju velikim porcijama voća i povrća. 

Najsrećniji su bili oni koji su unosili sedam i više porcija dnevno.

Imaćete više energije

energije

 

Ako obogatite ishranu spanaćem, keljom, mahunarkama i drugim namirnicama koje su prirodno bogate nitratima, imaćete više energije. 

Istraživači su otkrili da nitrati iz namirnica imaju korisne efekte na kardiovaskularni sistem, snižavanje krvnog pritiska, pa čak i povećanje učinka vežbanja kod zdravih ljudi.

Podeljeno