10 saveta za zdrav stomak i bolje varenje

Podelite:

Kako da uravnotežite rad probavnog sistema? Sledite naših 10 saveta!

stomak

1. Jedite manje, česte obroke. Kako bi vaša probava dobro funkcionisala jedite četiri do pet manjih obroka dnevno, i pritom nemojte prekoračiti preporučeni dnevni unos kalorija.

2. Uključite hranu koja obiluje vlaknima. Vlakna su važna za zdravlje sistema za varenje, a nalaze se u voću, sirovom povrću, celovitim žitaricama i orašastim plodovima.

3. Smanjite unos masne i prerađene hrane. Manje masne i pržene hrane koje je zasićena mastima i teško se probavlja smanjiće pritisak na vaš želudac.

4. Jedite ribu tri do pet puta nedeljno. Riba sadrži omega-3 masne kiseline koje mogu uticati na bolji rad probavnog sistema jer smanjuju upalne procese i vraćaju ravnotežu.

5. Jedite fermentisane mlečne proizvode. Probiotici koji se nalaze u jogurtu mogu popraviti rad creva i pozitivno delovati u slučaju gastroenteritisa, sindroma iritabilnog creva, neredovne probave i upalne bolesti creva.

6. Birajte nemasno meso. Ovakvi komadi piletine, svinjetine i ćuretine sadrže manje masnoća i ne padaju teško na želudac.

7. Pijte puno tečnosti. Tečnost je važna za ublažavanje i sprečavanje konstipacije, kao i za lakši prolaz hrane kroz probavni trakt. Kako proveriti pijete li dovoljno tečnosti? Uz svaki obrok popijte čašu vode, a ako ne volite previše običnu vodu, probajte onu s ukusom voća.

8. Nemojte žuriti s jedenjem. Uz polagano jedenje i žvakanje hrane pre ćete se zasititi i verovatno nećete preterati s količinom pojedene hrane.

9. Redovno vežbajte i suzdržite se od cigarete. Vežbanje doprinosi zdravlju celog organizma, pa tako i zdravlju sistema za varenje. Vežbanje svaki dan popravlja prirodni ritam probave i pomaže u kretanju hrane kroz probavni sistem, piše Ordinacija.

10. Održavajte zdravu telesnu težinu. Indeks telesne mase koji upućuje na gojaznost, kao i nenameran gubitak težine može negativno uticati na zdravlje vašeg probavnog sistema.

Izvor: lekarinfo.com

Podeljeno