3 izvora zdravlja

Podelite:

Bez povrća se ne može. Dostupno je, lako se priprema, ukusno je zdravo, a posebno krompir, paradajz i crni luk.

 

izvoraCrni luk čuva disajne puteve
Crni luk je od davnina poznat i kao hrana i kao lek jer sadrži mnoge dragocene materije. Osim kalijumom, sumporom i hromom, obiluje bioflavonoidom, koji ima veliko antikancerogeno dejstvo. Osim toga, 100 grama luka sadrži i dnevno potrebnu dozu vitamina C, ali ima i značajnu količinu vitamina A, B1, B2, E, H i K. Crni luk je odličan diuretik, a dobro se pokazao i u snižavanju visokog krvnog pritiska i lečenju upala, posebno kada je reč o disajnim putevima i zglobovima šaka. Tokom zime, u vreme respiratornih infekcija, najčešće se koristi za iskašljavanje i jačanje imuniteta.

 

krompirKrompir obezbeđuje energiju
Zbog hranljivih i lekovitih svojstava, krompir spada među najcenjenije namirnice u svetu. Jednostavno se skladišti, pa nam je dostupan čitave godine. Uprkos ubeđenju da krompir goji, ovo povrće ima malo kalorija, samo 85 u 100 grama, ali zato sadrži čak 22 minerala. Najvažniji su kalijum, koji obezbeđuje pravilan rad mišića i srca, gvožđe i magnezijum, koji nam vraćaju snagu.
Osim toga, ovo povrće sadrži i vitamin C i vitamine grupe B, koji olakšavaju simptome upale creva i ostalih organa za varenje. Jedite samo kuvan i pečen jer tako pripremljen sadrži najviše hranljivih materija.
paradajzParadajz jača imunitet
Zbog svoje energetske, hranljive i lekovite vrednosti, paradajz je nezamenljiv deo naše ishrane. Iako spada u sezonsko povrće, već godinama i kod nas može da se kupi u svako doba godine jer odlično uspeva u plastenicima i staklenicima.
Ovo povrće sjajne crvene kore ima malo kalorija, ali zato sadrži mnogo različitih hranljivih sastojaka, od vitamina C, A, B1, B2, B6, K i E, preko kalijuma, mangana, hroma i bakra, do magnezijuma, gvožđa, fosfora i likopena. Zbog antioksidantnog i antiseptičkog dejstva, paradajz je odličan diuretik i čistač organizma, a preporučuje se i za jačanje imuniteta.

Izvor: zena blic

Podeljeno