5 jednostavnih pravila za dobro zdravlje

Podelite:

Čini se da je danas teško održati zdravlje. Postoji mnogo preporuka, a mnogi stručnjaci daju kontradiktorne savete. Ali očuvanje zdravlja nije toliko komplikovan posao. Ljudi su ranije bili mnogo zdraviji, pre nego što su dijetetski i „zdravi“ proizvodi postali popularni.

Krećite se, vežbajte i jedite što zdraviju hranu – to je recept za zdrav život.

jabuka

Pravila se nisu promenila od tad, naša genetika je ista i ono što je ljudima ranije pomagalo da očuvaju zdravlje, pomoći će im i danas. Kako biste se osećali zdravo, smršajte i učinite sve da se osećate lepo svakog dana i tada ćete morati da se pridržavate samo ovih pet jednostavnih pravila.

  1) NE UNOSITE OTROVE U ORGANIZAM

otrov

U okruženju postoji mnogo otrovnih stvari koje dospevaju u naše telo. Pošto neke od tih stvari izazivaju zavisnost, mnogim ljudima je teško da ih izbegavaju. Alkohol, cigarete i droga su neke od tih stvari. Umereno konzumiranje alkohola je dobro za one koji su tolerantni na njega, ali cigarete i droga su štetni za sve.

Ipak, danas je najčešći problem nezdrava ishrana, hrana koja je izazivač bolesti. Ako želite da budete zdravi, izbegavajte ovu hranu. Najefektivnija promena koju možete izvršiti u svojoj ishrani je izbacivanje prerađene i konzervirane hrane. Sastav većine ovakve hrane promenjen je kako bi ona izazvala zavisnost kod konzumenata. Izbegavajte pšenicu i sve masti koje se fabrički proizvode – ovo uključuje i biljna ulja, sojino, kukuruzovo i suncokretovo ulje.

2) VEŽBAJTE I KREĆITE SE

Za očuvanje opšteg zdravlja veoma je bitno da vam mišići budu aktivni. Vežbanje nije dobro samo za sticanje mišićne mase.

Istina je da ćete bolje izgledati ako vežbate, ali to su samo spoljašnji rezultati vežbanja – ono je bitno i za očuvanje zdravlja vašeg tela, mozga i dobrog funkcionisanja hormona.

Dizanje tegova smanjuje nivo šećera u krvi, normalizuje holesterol i snižava trigliceride. Pored toga, podiže nivo testosterona i podstiče razvoj hormona. Dizanje tegova i druge vežbe mogu ublažiti depresiju i smanjiti rizik od mnogih oboljenja, uključujući gojaznost, dijabetes tipa 2, kardiovaksularne bolesti, Alchajmerovu bolest i druge.

Vežbanjem uklanjate višak masti, što je dobro ne samo za gubitek kalorija nego i za poboljšanje hormonalnog statusa i opšte funkcionisanje organizma.
Pored vežbanja, veoma je važno da se krećete napolju, da budete na svežem vazduhu i na suncu. Šetnja je dobra i jedan je od najpotcenjenijih oblika vežbanja.

3) SPAVAJTE KAO BEBA

Dobar san je važan za opšte zdravlje. Studije su pokazale da je nedostatak sna povezan sa spavamnogim bolestima, uključujući gojaznost i bolesti srca. Morate naći vremena da se naspavate. Ako iz nekog razloga imate problem sa nesanicom, obratite se doktoru. Ove četiri taktike možete primeniti kako biste bolje spavali:

  • Ne pijte kafu kasno.
  • Idite u krevet i budite se svakog dana u isto vreme.
  •  Spavajte u potpunom mraku, bez veštačkog svetla.
  •  Prigušite svetla u kući nekoliko sati pre nego što legnete da spavate.

stres4) OSLOBODITE SE STRESA
Kako se osećamo i način na koji mislimo od velikog su značaja za opšte zdravlje. Zato je veoma bitno da se oslobodimo stresa.

Stres može povećati nivo kortizola i štetno uticati na metabolizam. Podstiče želju za brzom hranom, odgovoran je za nagomilavanje masti u oblasti stomaka i povećava rizik od nekih bolesti. Postoje i dokazi da stres podstiče javljanje depresije, koja je veliki problem današnjeg čoveka.

 

Kako biste smanjili stres, pojednostavite svoj život. Vežbajte, radite vežebe dubokog disanja ili meditirajte. Ako ne možete sami da se izborite sa stresom koji iz dana u dan raste, obratite se psihologu.

5) HRANITE SE ZDRAVO

Najzdraviji su oni koji se hrane zdravo. Jedite neprerađenu hranu, kupujte namirnice i hranaspremajte sami sebi obroke.

Najbolje je da jedete umereno i da kombinujete meso i biljke u ishrani. Jedite meso, ribu, jaja, povrće, voće, unosite zdrave masti, ulja i viskokomasne mlečne proizvode. Ako ste zdravi, vitki i aktivni, možete slobodno unositi i nerafinirane ugljene hidrate.

Tu spadaju krompir, mahunasto povrće i žitarice bez glutena, kao što su ovas i pirinač.

Ako ste gojazni ili bolujete od dijabetesa ili metaboličkog sindroma, izbacite većinu ugljenih hidrata iz ishrane, jer oni samo mogu pogoršati trenutno stanje. Ljudi često izgube dosta kilograma samo tako što smanje unos ugljenih hidrata. Štagod da radite, trudite se da jedete neprerađenu hranu.

Ovih pravila se morate pridržavati do kraja života. Kada jednom ustanovite sistem koji vam odgovara, ne menjajte ga.

Izvor: Zena Blic/Zdravlje.net

Podeljeno