5 Načina da zaustavite bol u leđima

Podelite:

Otprilike 8 od 10 ljudi pati zbog bola u leđima, u nekom trenutku tokom svog života.
Žene su posebno sklone problemima sa leđima, zahvaljujući svakodnevnim nošenjem težih tašni sa jedne strane ramena, ili prolazeći kroz trudnoću.
Bilo da ste u sred borbe sa bolom, ili samo želite da ga sprečite, evo nekoliko stručnih, brzih i lakih načina, kako da pobedite u toj borbi.

bolovi

Konzumirajte brokoli

Sigurno znate da je kalcijum ključ za jake kosti, ali japanski stručnjaci su identifikovali još nešto što vam je potrebno: Vitamin K. Otkrili su da vitamin, koji se nalazi u brokolima, spanaću, i drugom tamnom zelenišu, pomaže kalcijumu deponovanje u kostima, i čini ih gušćim. Snažnije kosti utiču da i celo telo bude jače, i time se snižavaju šanse za povredama koje bi mogle izazvati bol u leđima.

Smanjite teret koji nosite

Ako vaša torbica, ( torba, tašna ) iznosi 10% (ili više) od vaše telesne težine, onda je to preteško. Ako morate, nosite ga pravilno. Najbolji je model torbe sa dve trake, koji će pravilno raspodeliti opterećenje. Ako nemožete nositi takvu torbu (ranac), menjajte ramena svakih 20 minuta.

Spavajte pravilno

Tvrđi krevet možda nije dobar za vaša leđa. Nedavna studija o kičmi je otkrila, da oni koji su spavali na mekšim krevetima, prijavljivali su manju bol u leđima od onih koji su spavali na tvrđim dušecima.

Jastuci ? Vaši nebi trebalo da podižu glavu iznad linije kičme. Drugim rečima, ako spavate na čeđima, vaša brada ne treba da dodiruje grudi. Ako spavate na strani, glava se nesme saviti ka ramenu.

Zategnite Vaše trbušnjake

Jaki osnovni mišići trbušnjaka mogu pomoći u zaštiti od povrede leđa. Radite osnovne vežbe 2 do 3 puta nedeljno:
Lezite na leđa sa savijenim kolenima, stopalima na podu. Povucite se ka kolenima angažovaći trbušne mišiće.
Uradite 2 do 3 seta od 12 ponavljanja.

Težite ka dobrom držanju

Sedenje za stolom osam (ili više) sati dnevno, može značajno opteretiti vaša leđa. Postarajte se da vam leđa budu naslonjena na stolicu (koristite lumbalni jastuk, ako stolica nije adekvatna) i obe noge moraju biti na podu.

Izvor: zdravlje.iz.rs

Podeljeno