6 namirnica za koje ste mislili da su zdrave ali nisu!

Podelite:

Da li smatrate da se zdravo hranite? Neke namirnice za koje mislimo da su zdrave zapravo samo štete našem ogranizmu.

Lista namirnica koje bi svi trebali da konzumiramo je vrlo dugačka, a na njoj se ponekad nađu i nepoželjni proizvodi. Kukuruzne pahuljice sa medom, musli sa čokoladom i slični proizvodi zaista deluju primamljivo i zdravo ali samo zbog toga jer se ti proizvodi ubrajaju u istu grupu sa čistim žitaricama gde ne pripadaju.

Da krenemo sa listom:

1. “Pahuljice” – Šta god to značilo. Dakle ne bi trebalo da zdrave “čiste” žitarice poput ovasa, ječma i raži zamenite sa industrijski napravljenim pahuljicama prepunim veštačkih aroma i boja.

2. Crni hleb – Kod nas važi pravilo da je crni hleb najzdraviji, a manje je poznato da večina proizvođača za njega ne koristi adekvatno crno brašno već samo doda aditive u vidu tamnije boje. Najzdraviji su hlebovi oni koji su bez kvasca, bogati mekinjama tj. napravljeni od integralnog brašna i još sa dodatkom raznih semenki i maslina. Kvalitetan hleb ne sme biti mekan i “naduvan” već tvrđi i težak.

images

3. Sportski napitci – Ljudi često dolaze u zabludu sa tim da su sportski napitci koji uglavnom sadrže šećere zdravi. Većina razmišlja da su sportisti zdravi i da će i oni biti zdraviji ukoliko budu pili sportske napitke. Nije istina. Sportski napitci koriste sportistima uglavnom tokom i nakon treninga kako bi nadoknadili potrošenu energiju i nadopunili istrošene depoe glikogena. Ukoliko niste sportista kome su potrebne velike količine energije, zamenite sportski napitak za čaj ili vodu.

4. Jogurt – Ne, ne kažem da jogurt nije zdrav već pitam šta podrazumevate pod terminom jogurt? Da li tu ubrajate i voćni jogurt i onaj sa čokoladnim ili karamel prelivom. Ti nikako nisu zdravi jer sadrže obilje šećera. Ukoliko običan jogurt želite da učinite ukusnijim ili zanimljivijim, jednostavno ubacite komadiće svežeg voća ili sitne komadiće kvalitetne crne čokolade.

vocni-jogurt-by-ruzic

5. Pločice od žitarica – Corny, Bonžita i slične pločice zapravo su uglavnom ekspandirane žitarice sa dodatkom šećernog sirupa a neke od njih sadrže i masne mlečne prelive što nikako nije dobro. Mnogi ljudi ove pločice smatraju vrlo zdravima i umesto drugih slatkiša posežu za ovim a zapravo je to ista stvar. Ukoliko kupujete ovakve pločice kupite one koje su napravljene od celih zrna žitarica, nemaju šećerne prelive i bogate su semenkama. Najbolja opcija je da ih napravite sami, prelistajte naš blog zdravlja, pronaći ćete recept.

6. Zamrznuta i konzervirana gotova jela – I pored toga što na njima može pisati da su zdravi i da sadrže manje šećera, zaobiđite ove obroke u širokom luku. Ukoliko sadže nekoliko komadića povrća unutra sadrže i mnogo više konzervansa i sličnih dodataka za zaštitu od kvarenja. Ovi obroci su često bagati i nekvalitetnim mesnim prerađevinama, šećerima i mnogim veštačkim dodatcima.

 

amys_vege

Ipak, nadam se da ove namirnice nisu bile na vašoj svakodnevnoj listi. Ukoliko jesu, potražite adekvatnu zamenu za obrok, jer za sve što je loše postoji dobra zamena. Imajte to u vidu.

 

Izvor: Đorđe Agbaba

Podeljeno