6 trikova za gubljenje kilograma

Podelite:

Sezona godišnjih odmora u SAD donela je novu hit destinaciju – spa centre koji nude tretmane za mršavljenje. Najbolji od njih otkrivaju vam male trikove uz koje se kilogrami lakše tope.

jabuka „Cal-a-Vie Spa“: Zapisujte sve!

Praviti spisak problema koje imaju jedan je od prvih saveta koje svojim klijentima daje Linda Ilingvort, direktorka ovog spa centra iz San Dijega. Napravite plan kojim ćete rangirati probleme u vašoj ishrani, kao npr. potreba za slatkom užinom poslepodne ili previše ispijanja gaziranih sokova. Neka kriterijum za rangiranje bude težina rešavanja problema.

„Prođite jednom nedeljno kroz listu kako biste uneli promene i zabeležili uspehe. Kada prođe period od četiri do šest sedmica, shvatićete da ste se rešili mnogih probleme, i to uspešnije nego dijetom“, objašnjava Ilingvort.

20 „Duke Diet and Fitness Center“: Merite često svoju težinu!

„Uvek se zapanjim kada mi ljudi dođu i uopšte ne znaju koliko su se ugojili tokom protekle godine“, kaže doktor Ronald Ša, izvršni direktor ovog fitnes centra. On preporučuje merenje težine bar jednom sedmično, kako bismo imali redovan uvid u našu kilažu.

Ša dodaje da je svrha sticanja ove navike vidljiva „na duže staze“ te da nije problem ako se, na primer tokom praznika, ugojimo nekoliko kilograma.

„Ako ste jedan dan gladovali i potrošili sate u teretani, to ne znači da ćete odmah zabeležiti gubitak kilograma. Možda se desi čak i suprotno“, upozorava on.

COVEK „California Health and Longevity Institute“: Ne preterujte u ishrani!

Važno je opustiti se s vremena na vreme čak i ako držite dijetu, savetuju iz ovog zdravstvenog instituta. Valja nagraditi sebe za uloženi napor. Ali, ako se često „nagrađujete“, ne začudite se višku kilograma.

„Mnoge žene ne jedu mnogo ali se ipak goje“, kaže Polet Lambert, glavna nutricionistkinja ovog instituta. „Često se dešava da naši klijenti drže dijetu i paze na glavne obroke, a potom se časte slatkišem koji ima 2000 kalorija i ponište sve na čemu su radili“.

Lambert upozorava da ljudi često ne vode računa o tome koliko kalorija popiju, jer ne obraćaju pažnju na tečnost koju unose u organizam. Ovo stvara probleme naročito tokom leta kada ljudi piju više sokova, hladnih kafa… Kada je u pitanju vaša „slatka nagrada“, ona bi na sedmičnom nivou trebalo da ima najviše sedamsto kalorija, tvrdi Lambert.

INSPIRE „Hilton Head Health Institute“: Prepoznajte vaše najbolje motivatore!

Jedan od najvećih problema tokom bilo kojeg plana za gubljenje kilograma je – odustajanje. Zbog toga je u „kriznim trenucima“ potrebno znati ko ili šta vas motiviše da nastavite dalje.

„Bilo da je u pitanju godišnjica mature, venčanje ili rođendan, takvi događaji su uvek izvor dobre motivacije“, kaže Džesika Lin, direktorka razvoja zdravstevnog programa u ovom institutu.

Kada se konačno sretnemo sa čekanim datumom , možemo sebi dati oduška, ali je važno odmah potom naći novi izvor motivacije, kako ne bismo ubrzo odustali, dodaje Lin.

SRCE„Miraval“: Pojačajte kardio vežbe!

Treninzi izdržljivosti grade mišiće koji su ključni za snagu, i poboljšavaju metabolizam, ali za sagorevanje kalorija treba da se okrenete kardio vežbama, smatra Endrju Vulf, psiholog-trener u „Miravalu“.

„Ljudi vole da se bave pilatesom i jogom, što je odlično, ali moram reći da se to nije najbolje rešenje kada je sagorevanje kalorija u pitanju. Ako zaista želite da smršte, sedamdeset posto vašeg treninga trebalo bi da budu kardio vežbe“, tvrdi Vulf.

On napominje da nema potrebe da nakon napornog vežbanja odlažete užinu: „Ljudi misle da će, ako jedu nešto nakon vežbanja ponišiti sav trud. Ako tako igrate, verovatno ćete zateći sebe kako se prejedate nekoliko sati kasnije.“

POVRCE „Pritikin Longevity Center and Spa“: Vlakna, vlakna i samo vlakna!

„Ne postoji magična hrana, dodatak u ishrani, tableta ili nešto drugo što će na čudesan način istopiti vaše kilograme“, priča Gejl Kenfild, glavna nutricionistkinja ovog spa centra. Umesto potrage za čarobnim napitkom, bolje tražite hranu bogatu vlaknima, savetuje ona.

Brojanje kalorija jeste vaćno, ali je još važniji sastav hrane koju unosimo. Zato valja birati niskokaloričnu hranu koja će nas istovremeno i zasititi. „Najbolji izbor u ovom slučaju su voće i povrće. Neka oni čine najveći deo vaših obroka“, objašnjava Kenfild.

Doktorka Danin Frudž dodaje da bi trebalo unositi 30 mg vlakna dnevno. „To će vas zasititi dovoljno. Nećete se prejesti ali nećete ni gladovati“, kaže ona. Kao najbolji izbor preporučuje maline, kruške, ovsenu kašu i artičoke.

Izvor: B92.net

Podeljeno