6 vežbi koje sjajno relaksiraju umorna stopala

Podelite:

Toplije vreme ne prija osobama koje imaju problem s cirkulacijom i venama, pa se često žale na otečene i bolne noge. Od ovih problema možda još više pate osobe koje veći deo dana provedu na nogama. Usled dugotrajnog stajanja dolazi do povišenja venskog pritiska i slabijeg protoka krvi kroz vene, pa se javlja osećaj težine i bola u nogama. Ove neprijatne tegobe mogu da se ublaže jednostavnim vežbama. Ako ih praktikujete uveče pred spavanje, pospešićete cirkulaciju i umanjiti otečenost nogu. Vežbe ujedno opuštaju i jačaju stopala.

123

RAZMRDAJTE PRSTE
Vežbu radite bosih nogu. Na pod stavite dva lista novina i prstima uhvatite, gnječite i cepajte novine. To je idealna vežba za pokretljivost muskulature nožnih prsta.

SJAJNO RAZGIBAVANJE
1. Stanite na pod razdvojenih stopala, levu nogu oslonite na prste i kružite stopalom u levu i desnu stranu.
2. Nogu polako spuštajte od prstiju do pete i nazad. Pokušajte da skupite prste.
3. Sada polako izvrćite stopalo ka unutrašnjoj strani.
4. Isto učinite i ka spoljašnjoj strani.
Svaka od ovih vežbi radi se po jedan minut.

456

 

OJAČAJTE RIS
Sedite na stolicu s ispravljenim leđima. Jedna noga je oslonjena na pod pod pravim uglom, a drugu ispružite i oslonite na petu. Na ris stavite neki teret, na primer kesu 1 kg pirinča, pa prste povlačite u pravcu kolena. Uradite vežbu deset puta, pa promenite nogu.

VEŽBE ZA STOPALA OD VRHOVA PRSTIJU DO PETE
1. Vežba se radi bosih nogu. Opuštenog tela izdignite se na vrhove prstiju.
2. Polako se vratite nazad na pete i podignite prste nagore. Vodite računa o ravnoteži.

VEŽBAJTE RAVNOTEŽU

Uzmite mek peškir i presavijte ga nekoliko puta. Stanite na peškir i podignite jedno stopalo. Pokušajte da se održite jedan minut oslanjajući se na drugu nogu.

ZA VITKE LISTOVE
Stanite bosi na uzvišenje, na primer na vagu za merenje težine i sl. i polako podižite i spuštajte stopalo savijajući nogu unazad. Ponovite vežbu osam puta sa tri pauze.

7 BIRAJTE UDOBNU ODEĆU
Stopala se manje umaraju u udobnoj obući. Zato birajte cipele i patike u kojima možete slobodno da mičete prstima i koje vas ne stežu. Takođe, izbegavajte obuću od veštačkih materijala jer ne propušta vazduh, pa dolazi do preteranog znojenja nogu. Ako veći deo dana provodite stojeći, birajte obuću s nižom petom, tako će stopala biti manje opterećena, kao i kičma.

Izvor: zena.blic.rs

Podeljeno