7 prednosti onih koji redovno doručkuju

Podelite:

Svi znamo da je doručak najbitniji obrok. On je gorivo koje nam pomaže da izdržimo tempo napornog dana i zato je veoma važno da bude zdrav i bogat. Ali mnogi i dalje preskaču doručak. Dajemo vam sedam razlog zbog kojih bi trebalo d apočente da doručkujete. Oni koji doručuju…

index

Jutarnji obrok je najvažniji

1)… VITKIJI SU

Jedna studija iz 2003. procenila je da su oni koji preskaču doručak četiri i po puta skloniji gojaznosti nego oni koji redovno doručkuju. U istoj studiji, u kojoj je praćen način ishrane 499 ljudi, otrkiveno je da su oni koji se prejedaju za večeru i za doručak skloniji gojaznosti.
2) … ZDRAVIJI SU
Jedna američka studija iz 2003. otkrila je da oni koji redovno doručkuju uglavnom imaju normalan nivo šećera u krvi i manje su gladni kasnije u toku dana.

Ispostavilo se da su oni koji redovno doručuju pod manjim rizikom od oboljevanja od dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti.

3) … IMAJU VIŠE ENERGIJE

Ako pojedete doručak bogat vlaknima i ugljenim hidratima, osećaćete se manje umorno u toku dana. Unesete li dosta vlakana i umernu količinu ugljenh hidrata ujutru, imaćete više energije u toku dana nego ako pojedete mastan doručak.

4) … IMAJU DOBAR HOLESTEROL

Oni koji preskaču doručak imaju veći nivo holesterola i slabiju osetljivost na insulin od onih koji doručkuju, otkrila je jedna američka studija. Ista studija je pokazala i to da oni koji doručkuju unose 100 kalorija manje dnevno od onih koji preskaču odručak.

 

31285_10_300x0

5) … IMAJU BOLJE PAMĆENJE
Dobar doručak može poboljšati kratkoročno pamćenje, tvrdi studija vršena na 319 tinajdžera starih od 13 do 20 godina.

Istraživači su otkrili i da visokokaloričan doručak oslabljuje koncentraciju.

6) … UNOSE VIŠE HRANLJIVIH MATERIJA

Ljudi koji retko kad doručkuju unose više masti, a manje hranljivih materija kao što su kalcijum, kalijum i vlakna, u poređenju sa onima koji redovno doručkuju.

25880_shutterstock_88217671_300x0

7) … IMAJU IZGOVOR DA POJEDU NEŠTO ZDRAVO ZA DORUČAK

Oni koji doručkuju obično jedu zdravu hranu – ovsenu kašu, jaja, grejpfrut, i piju kafu.
Ovsena kaša je dobra za normalizovanje nivoa holesterola i poboljšava memoriju i pažnju kod dece koja redovno doručkuju.

Grejpfrut ima visok sadržaj vitamina C i A i poboljšava dejstvo lekova koji se bore protiv raka.
Ako za doručak pojedemo jaja, bićemo siti i ješćemo manje kasnije u toku dana. Kafa smanjuje rizik od depresije, nekih vrsta raka i dijabetesa tipa 2.

Izvor: zena blic

Podeljeno