9 razloga zbog kojih postajete proždrljivi

Podelite:

Nisu prošla ni dva sata otkad ste ručali, a već razmišljate o večeri i o tome šta biste mogli da pojedete? Oduprite se želji da zgrabite i pojedete prvo što vam padne pod ruku.

Slatkiš ne odbijamo ni kad smo potpuno siti
PROZDRVLJIVI

Izgleda da naš mozak i telo kuju zaveru protiv nas navodeći nas da mislimo da je vreme za jelo čak i kada nije. Ovo su neki od razloga zašto se tako osećate.
1) NISTE DOVOLJNO SPAVALI PRETHODNE NOĆI

Nedostatak sna povezan je sa višim nivoom hormona grelina, koji izaziva osećaj gladi. Kada niste naspavani, obično unosite ugljene hidrate i visokokaloričnu hranu, pošto telo traži alternativne izvore energije. Istraživači misle da bi ovo mogao biti jedan od razloga zbog kojih su ljudi koji nedovoljno spavaju skloniji gojaznosti.

2) PREVIŠE STE JELI PRETHODNOG DANA

Nauka još uvek nema potpuno objašnjenje za ovo, ali je činjenica da ako u krevet odete punog stomaka, probudićete se gladniji nego ikada. Ako ste preterali sa unošenjem skroba, možda ste izazvali velike promene u šećeru u krvi koje su mozak navele da vam daje signal da ste gladni.

torta3) U PREDMENSTRUALNOJ STE FAZI

Tokom predmenstrualne faze, proizvodnja progesterona se povećava. Ovo izaziva povećani apetit i čini da se osećate još nezadovoljnije sopstvenim telom u periodu u kom ste i inače preemocionalni. Ono što je interesantno je to da su i neke životinje sklone prejedanju u predmenstrualnoj fazi.

4) NISTE IMALI DOBAR DORUČAK
Ako ujutru pojedete nešto što ne treba, možete poremetiti ceo svoj dan. Najvažnije je da ujutru unesete dovoljno proteina. U jednoj studiji dokazano je da su ljudi koji su uneli dovoljno proteina za doručak kasnije u toku dana ređe posezali za masnom i slatkom hranom.

I manjak vlakana i masti može doprineti tome da se kasnije u toku dana osečate gladni. A možda samo jedete malo za doručak. Potrebno je da ujutru unesete 300 do 400 kalorija kako biste mogli da budete siti do ručka.

5) UZIMATE ODREĐENE LEKOVE

Mnogi lekovii mogu uticati na apetit. Danas svaki četvrti lek ima ovakvo dejstvo. U nekim slučajevima, čim završite sa pijenjem leka, apetit će vam se vratiti u normalu, ali hronična stanja zahtevaju dugoročne tretmane, pa bi u tom slučaju trebalo da se obratite doktoru i popričate o promeni leka, jer možda postoji lek koji nema takvo neželjeno dejstvo.

6) PIJETE DIJETALNU KOKA-KOLU

Slatka pića bez kalorija šalju mozgu poruku da kalorije stižu, a onda kalorije ne stignu. Sam ukus soka može podstaći mozak da izazove osećaj gladi. Još uvek nije otkriveno kako tačno sve to funkcioniše.

 

7) ZAPRAVO STE SAMO ŽEDNI

Ako ne pijete dovoljno vode, mozak često traži kalorije kao zamenu za tečnost. Zbog toga se osećate gladno kada ste u stvari samo žedni. Nekad umesto da pojedete nešto, popijte vode ako mislite da je niste pili dovoljno.

 

8) DOSADNO VAM JE

Mnoge stavri koje radimo propraćene su i podržane dopaminom, hemikalijom koja nas motiviše, stimuliše i čini zadovoljnim.

Kada se ne događa ništa zanimljivo, mozak traži načine da pokrene dopamin kako bi se uzbudio, a hrana je jedan od najbržih načina za to. Umesto da mozgu udovoljite hranom, udovoljite mu tako što ćete naći uzbuđenje na drugom mestu: u dobroj knjizi, slučajući omiljenu muziku ili vežbajući.

9) POD STRESOM STE

Često kada smo pred nekom ozbiljnom odlukom ili kada smo pritisnuti rokovima, jedemo više. Izgleda da stres izaziva želju za masnom i slatkom hranom, ali još uvek nije naučno istraženo kako sve to tačno funkcioniše.

Izvor: Zena Blic/Zdravlje.net

Podeljeno