Ako želite dobro da se naspavate, ovo nemojte da jedete za večeru

Podelite:

Ako imate problem sa snom, sigurno su vas mnogo puta savetovali da večerate lagano da biste lakše zaspali. To je svakako potrebno, ali da li znate koje namirnice treba da izbegavate da biste brže utonuli u san i kvalitetnije se naspavali?

San

1) ALKOHOL

Generalno uverenje je da čašica alkohola nas može opustiti pred spavanje i pomći nam da bolje spavamo, ali to nije tačno. Iako će nam alkohol pomoći da brže utonemo u san, neće nam obezbediti dug i i kvalitetan odmor. Naprotiv. Ako redovno konzumiranje alkohola u večernjim satima, nam može poremetiti san, a to podrazumeva česta buđenja tokom noći.

2) ČOKOLADA

Ko još ne voli da se osladi uveče posle večere?  Ali, ako želite kvalitetan san onda bi trebalo da izbegavate čokoladu. Crna čokolada je puna kofeina, koji nas drži budnim.Pored kofeina, čokolada sadrži i teobromin, koji povećeva broj otkucaja srca.

3) BELI LUK

Ako ospavate sa partnerom, sigurno izbegavate beli luk, ali loš zadah nije jedini razlog zbog kog bi trebalo da preskačete beli luk za večeru. Beli luk, ako i neke druge ljute namirnice, mogu da izazovu pojačan rad srca, a za posledicu može imati i osetljiv stomak.

4) SLADOLED

Sladoled sadrži mnogo masti, a ako odmah nakon sladoleda odete na spavanje nečete dati svom telu priliku da sagori mast koju ste uneli.   Problem je i to što sladoled sadrži dosta šećera, a to je upravo ono što vam ne treba pred spavanje, jer šećer puni telo energijom. Uz sve to, taj šećer se pretvara u masne naslage.

5) CELER

Možda vam deluje kao da celer  nije mesto na ovoj listi, ali postoji rzalog za to. Naime, celer je prirodni diuretik. To znači da ako budete jeli celer pred spavanje češće nego inače moraćete da ustajete noću da biste išli u tolet. Tokom drugih delova dana celer se čak preporučuje jer ima mnoštvo blagotvornih dejstava po organizam, ali pred spavanje ga izbegavajte.

6) PASTE

Paste su brzo i jednostavno rešenje za one koji ne vole kuvaju ili ne žele da potroše previše vremena na to, ali istovremeno paste su prepune ugljenih hidrata. Ako odete u krevet odmah posle večere ti ugljeni hidrati će se pretvoriti u salo. Uz sve to prelivi sosevi  i prelivi koji se koriste prilikom pripreme paste previše su masni i teški za večeru.

7) PICA

Pica nije lagan obrok, pa ukoliko je odaberete za večeru, vaš stomak će morati da se pomuči da je svari. Razlog više da pica ne bude vaš izbor za večeru su i rezultati jednog istraživanja koje je pokazalo da kečap može izazvati zavisnost!

8) ŽITARICE

Žitarice često sadrže jako mnogo rafinisanoig šećera. Ako večerate žitarice, morate da znate da će vam skočiti nivo šećera u krvim, a  to će za posledicu imati odlaganje sna. Znate već da šećer puni organizam energijom, pa je umesto za večeru bolje žitarice ostavite za doručak.

Izvor: Zena.Blic

Podeljeno