Alkohol pred spavanje izaziva nesanicu

freeimages.com / Stock photo: Wine and bride
Podelite:

Iako nakon napornog dana najviše prija čaša vina ili nekog drugog pića, pazite da vam ovo uživanje ne postane navika, jer vrlo lako može dovesti do nesanice

freeimages.com / Stock photo: Wine and bride

freeimages.com / Stock photo: Wine and bride

Jedna čašica alkoholnog pića se može činiti savršenom idejom za opuštanje u večernjim satima nakon napornog dana. Ipak, iako će delovati opuštajuće, narušiće kvalitet vašeg sna, tvrde naučnici iz Škotske.

– Preterana konzumacija alkohola može u velikoj meri da naruši kvalitet sna i prouzrokuje nesanicu – rekao je doktor Irshad Ebrahim, vođa istraživačkog tima.

On je sa svojim stručnim timom analizirao podatke iz nekoliko prethodnih studija na temu konzumacije alkohola i kvaliteta sna. Rezultati analize pokazali su da alkohol može da prouzrokuje nesanicu.

Iako se koja čašica pre spavanja može učiniti dobrim izborom, verovatnost da će narušiti kvalitet sna je velika. Naučnici savetuju da ne pijete najmanje sat vremena pre spavanja.

Alkohol utiče na disanje i može da izazove hrkanje, a naročito je opasan za osobe koje pate od apneje. Takođe smanjuje količinu vremena koju provodimo u najvažnijoj fazi sna, REM fazi u kojoj dolazi do sanjanjaNaučnici su dokazali da se osobe, koje pre spavanja popiju koju čašicu alkohola, češće bude umorne i loše raspoložene.

Umesto alkohola probajte s mnogobrojnim tehnikama opuštanja kao što su topla kupka, vežbe disanja, meditacija ili topli čaj. Šta god da probate, sigurno ćete spavati kvalitetnije nego da popijete čašu alkohola.

eKlinika.rs / Mojezdravlje.ba

Podeljeno