Da li znate sve PRINCIPE TRENINGA?

Podelite:

10. DUGOROČAN TRENING

Dugoročan trening plan omogućava postepeno napredovanje, rast i razvoj, usavršavanje veština. Najbolji lični rezultati ne dolaze odmah, trening je dugoročan proces i treba imati strpljenja, a rezultat će doći kao nagrada upornog i marljivog rada. Zato ne požurujte – previše treninga može izazvati mentalno i fizičko sagorevanje i rano povlačenje iz sporta.

Možda je najboljji primer za to nestručan rad sa mlađim uzrastima, pogotovo u sportovima izdržljivosti. Umesto postepenog uvođenja u takmičarsku karijeru, mlade sportiste nestručni ili pogrešno edukovani treneri odmah bacaju u vatru, zanemarujući biološku starost sportista. Proces periodizacije, po mišljenju mnogih priznatih stručnjaka, treba primenjivati tek u juniorskim danima.

11. REVERZIBILNOST

Većinu adaptacija koje ste postigli mesecima napornog treninga možete izgubiti. Više vremena je potrebno steći izdržljivost nego je izgubiti. Potpunom neaktivnosću kondicija, prema istraživanjima, opada za oko 10% nedeljno. Snaga opada nešto sporije, ali i najbolje treniran mišić usled mirovanja može atrofirati. Da bi se izbeglo takvo stanje, održavajte svoj godišnji program, s periodima rada, relativnog odmora i varijacijama.

12. UMERENOST

Ovaj princip se primenjuje na sve aspekte života. Previše bilo čega može imati štetan uticaj po zdravlje, pa tako i trening. Ako trenirate previše, prejako, prečesto telo će početi da se buni i svojim odbrambenim sistemima da koči, a sportista rezultatski da nazaduje. Treba uzeti u obzir da i vrhunski sportisti menjaju intezitet i obim treninga i kroz periodizaciju imaju dane za oporavak.

13. POTENCIJAL

Svaka osoba poseduje svoj potencijalni maksimalni nivo radne sposobnosti. Redovnim i dobro smišljenim treningom pomažete sebi da ostvarite svoje potencijale i poboljšate kvalitet života.

www.eklinika.rs

www.eklinika.rs

Izvor: Nemanja Korać

 

Podeljeno