Depresivni ste? Pomozite sebi ovim jednostavnim metodama

Podelite:

Iako su terapije i lekovi ključni za kontrolu depresije, postoji puno toga što možete sami uraditi i na taj način joj se uspešno odupreti. Promene u opštem ponašanju i navikama, kada je reč o fizičkim aktivnostima, ishrani i životnom stilu – mogu biti jako efikasan način da se prirodnim putem izborite sa depresijom.

 

– Depresija je fizičko oboljenje kao što su bolesti srca, dijabetesa i raka. Ne možete se izlečiti, ako se samo trudite. Razumite i prihvatite sebe – kaže ugledni klinički psiholog Ričard Raskin u njujorškoj klinici „Litchfield“.

Odupirite se pesimizmu i ne koncentrišite se na negativne misli ili krivicu. Budite što više aktivni, bavite se nečim što vam donosi osećaj zadovoljstva i prijatnosti

 

Pročitajte šta još da uradite da biste se osećali bolje.

1) NE OSAMLJUJTE SE

Nije lako govoriti o svom depresivnom stanju, ali je bolje nego čuvanje tajne.

– Neće vas svi razumeti. Mentalni problemi su veoma teški za okolinu. Ali, čak i ako naiđete na nerazumevanje prijatelja, članova porodice tražite emotivnu podršku na drugom mestu. U nekoj zajednici na primer. Ne dozvolite da budete izolovani – kaže Raskin.

2) VEŽBAJTE REDOVNO

Teretana je, verovatno, poslednja stvar na koju mislite dok vam psihički nije dobro, ali fizičko pokretanje može učiniti da se oseć́ate bolje. U jednoj studiji, pacijenti koji su redovno vežbali na traci ili statičnom biciklu za 12 nedelja smanjeni su simptomi depresije za skoro 50 odsto.

3) ODLOŽITE VAŽNE ODLUKE

Depresija utiče na percepciju, tako da mudro odložite velike odluke o vezama ili u karijeri dok se ne osećate bolje. Jedan od simptoma depresije je negativan pogled na mnoge stvari. Depresija menja sud o gotovo svemu, a vi niste svesni toga. Ako morate da reagujete u datom trenutku savetujte se sa bliskim osobama, prijateljima, porodicom.

4) BRINITE O ZDRAVLJU

Ako ne uspevate da vodite računa o opštem zdravstvenom stanju, to može da pogorša simptome depresije. Istraživanja pokazuju da depresija može uticati na bolesti kao što je dijabetes.

5) ODRŽAVAJTE SVAKODNEVICU

Bez obzira na aktivnosti kojima se tokom dana bavite, pokušavajte da ih obavljate uvek u isto vreme.

– Rutina u ovakvim stanjima može da bude spasonosna. Pokazuje da ste u stanju da se borite i da ste sposobni za oporavak – kaže Raskin.

6) HRANITE SE ZDRAVO

Ono što jedete utiče na vaš mozak. Ako ste depresivni hranite se zdravo, jedite dosta žitarica, voća, povrća i proteina. Ugljeni hidrati i namirnice koje sadrže vitamina D povećavaju nivo serotonina, neurotransmitera u vezi sa raspoloženjem. Istraživanja pokazuju da Omega-3 masne kiseline, koje se nalaze u ribi, mogu biti značajna pomoć u borbi protiv depresije.

7) IZBEGAVAJTE ALKOHOL

Alkohol ili bilo koje druge hemijske supstance mogu da naprave haos u mozgu. Izbegavajte društvo u kom se pije, birajte s kim ćete provoditi vreme. Mada vam na prvi mah deluje da ćete uz alkohol ublažiti simptome, on je na duge staze štetan. Čaša vina, ponekad, ne može da škodi.

8) SPAVAJTE

Najčešći simptom i pratilac depresije je poremećaj sna. To nije pravilo, ali je veoma čest slučaj. Iako je nepoznanica dosta toga u vezi povezanosti depresije i spavanje, stručnjaci preporučuju da depresivni ljudi treba dobro da se ispavaju i da održavaju redovan raspored sna.

9) NE OPTEREĆUJTE SE

Okidač za depresiju, najčešće, je stres i preopterećenost. Ako ste skloni da zapadnete u ovo stanje, onda ne pretrpavajte svoj svakodnevni život obavezama. Budite racionalni, obavljajte jedan po jedan planirani zadatak.

Ne morate uvek da radite punom parom, nekada popustite. Ako je potrebno uzmite slobodan dan ili kraći odmor.

Izvor: Zena Blic

Podeljeno