Hodajte bosi po šljunku

freeimages.com / Stock photo: solitary walk
Podelite:

Spušteni svodovi i ravna stopala mogu da se koriguju. Mišiće stopala trebalo bi svakodnevno jačati po 10 do 15 minuta. Ukoliko se nepravilnosti ne isprave na vreme, kasnije se pojavljuju bolovi u nogama

freeimages.com / Stock photo: solitary walk

freeimages.com / Stock photo: solitary walk

DECI koja imaju ravna stopala i spuštene svodove stariji savetuju da leti što češće hodaju bosi, naročito po neravnom terenu, da masiraju stopala, odlaze u duge šetnje, bave se trčanjem i drugim sportsko-zabavnim aktivnostima.

Preporučuje se, naravno, nošenje adekvatne obuće odgovarajuće veličine i primerene detetovim aktivnostima. Dete bi trebalo da nosi i anatomske uloške koji će obezbediti rasterećenje stopala i adekvatan položaj noge u obući pri hodu.

Kako bi se sprečilo napredovanje deformiteta i postigla korekcija, najmlađi moraju da rade i vežbe za jačanje mišića stopala. Najbolje je da se za ovu aktivnost svakog dana izdvoji 10 do 15 minuta, i veoma je važno da se vežbe izvode pravilno. Svako vežbu treba uraditi sedam do deset puta.

Ukoliko se deformitet stopala ne koriguje na vreme, deca sa ravnim tabanima mogu da imaju bolove u nogama, brzo se zamaraju, ne mogu dugo da hodaju, nerado trče ili trče nepravilno. Kako dete raste, problemi postaju izraženiji i bolniji.

Vežbe sa savijenim kolenima

* sedite na pod, savijte kolena, prednji deo stopala odvojite od podloge, prste zgrčite, pete ostaju na tlu,

* dok sedite na podu savijenih i spojenih kolena, naizmenično odižite pete i prednji deo stopala od podloge,

* sedite na pod, savijte kolena, ispod stopala stavite maramicu pa pokušajte da je uhvatite prstima,

* sedite na pod, savijte kolena, stavite stopalo preko stopala. Podizati prednji deo jednog stopala, a drugim davati otpor,

* rukama se osloniti na podlogu iza zadnjice. Odižite bokove i prenesite težinu na pete, a prednji deo stopala podignite od tla.

Vežbe sa opruženim nogama

* sedite na pod, ispružite noge, pa privlačite stopala prema potkolenicama,

* sedite na pod, ispružite noge i naizmenično savijajte jednu pa drugu nogu u kolenu, tako da koleno ide u stranu, a stopalo je okrenuto ka unutra,

* sedite na pod, ispružite noge, i okrećite jedan taban prema drugom,

* kružite stopalima prema unutra, a zatim i u suprotnom pravcu.

Vežbe hodanja

* hodajte na spoljašnjoj ivici stopala, prsti su zgrčeni,

* hodajte na petama, podignite prednji deo stopala a prste zgrčite,

* hodajte bosi po travi, šljunku, krupnijem pesku, kosim površinama (uzbrdo i nizbrdo),

* hodajte bosi po konopcu koji je razvučen po podu, tako da je spoljna ivica stopala pored konopca, a palac na konopcu,

* hodajte sa zgužvanom maramicom među prstima.

 

eKlinika.rs / Novosti

Podeljeno