Hrana koja čuva lepotu

Podelite:

Nekada skupe kreme i drugi preparati za negu lica nisu potrebni da biste negovali lepotu. Dovoljno je da zavirite u frižider.

hrana

 

Mnoge namirnice mogu postati vaši saveznici u nezi kože. Proverite koje su najbolje.

1. Losos

losos

 

On je primarni izvor omega 3 masnih kiselina koje smanjuju zapaljenja kože, sprečavaju crvenilo, bore i povećavaju elastičnost. Takođe je bogat antioksidansima i pun je vitamina B i D.

2. Nemasni jogurt

nemasni jogurt

 

Jednom rečju – kalcijum! Dobar je za jake kosti, nokte i zube. Jedna šolja običnog, nemasnog jogurta ima više kalcijuma nego šolja mleka.

3. Ostrige

ostrige

 

Ostrige imaju više cinka od bilo koje druge namirnice. Ovaj mineral pomaže izgradnju kolagena, koji podržava strukturu kože i ubrzava njen oporavak i obnavljanje.

4. Borovnice

borovnice

 

Borovnice su bogate antioksidansima i antiinflamatornim sastojcima koji sprečavaju dugoročna oštećenja ćelija.

5. Kivi

kivi

 

Kivi je takođe dobar izvor antioksidanata, vitamina C i kalijuma, a svi ti sastojci dobri su saveznici u borbi protiv bora.

6. Batat (“slatki krompir”)

batat

 

Batat je bogat beta karotenom, sastojkom koji telo pretvara u vitamin A, zahvaljujući čemu koža duže ostaje glatka i efikasnije se bori protiv oštećenja izazvanih sunčevim zračenjem.

7. Spanać

spanac

 

Ovo zeljasto povrće odličan je izvor beta karotena i luteina koji štite oči.

8. Paradajz

paradajz

 

Možda je paradajz jedino povrće koje je bolje jesti termički obrađeno. Naime, zagrevanjem oni otpuštaju likopen, moćni antioksidans koji štiti od opekotina od sunca.

9. Orasi

orasi

 

Orasi su bogati omega 3 masnim kiselinama i vitaminom E. Odlični su saveznici u lečenju psorijaze i ekcema.

10. Tamna čokolada

tamna cokolada

 

Tamna čokolada puna je antioksidanasa i drugih važnih nutritijenata. Njen glavni sastojak, kakao, poboljšava protok krvi kroz kožu što za posledicu ima bolju hidrataciju, glatkost i zaštitu od sunca.

Izvor: B92.net

 

 

Podeljeno