I vama se dešava da preskočite doručak? Domaći stručnjak objašnjava zašto je ovo opasno

Image courtesy of tiverylucky at FreeDigitalPhotos.net
Podelite:

Još od malih nogu nas uče da je doručak glavni obrok. Zbog ubrzanog životnog ritma, to često zaboravljamo.

Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos/criminalatt

Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos/criminalatt

Prema rečima nutricioniste Milke Raičević, rutina preskakanja doručka ne samo da je nezdrava, već može da ima prilične posledice po zdravlje, ali i po telesnu težinu.

– Iako ne osećate glad odmah, kako vreme odmiče koncentracija počinje da opada, javljaju se glavobolje, nesvestica, pa u nekim slučajevima i nagon za povraćanjem. Energija drastično opada, a vaš organizam u žudnji za njom počinje da slabi. Metabolizam umesto da se ubrza naglo usporava, što dovodi do zaustavljanja procesa gubljenja kalorija i dovodi do povećanja telesne težine – objašnjava Milka Raičević.

Prema njenim rečima, upravo preskakanje doručka predstavlja pravi bumerang za krvne sudove, pritisak i metabolizam, a šećer u krvi će konstantno biti nestabilan. Prvi obrok je idealan ako sadrži kombinaciju proteina, vlakana i povrća. 

NAJBOLJE KOMBINACIJE ZA DORUČAK

 

OVSENA KAŠA

Uveče pomešajte tri kašike ovsenih pahuljica sa kefirom, dodajte par zrna suvog grožđa i brusnice, a ujutru ćete imati spreman obrok. Ili prokuvajte mleko (možete zagrejati ovseno, kokosovo ili bademovo) i prelijte ga preko ovsenih pahulja. Poklopite i ostavite da odstoji par minuta.

Ovas je bogat vitaminom E, poboljšava koncentraciju, štiti krvne sudove i snižava holesterol. Takođe, ovsene pahuljice predstavljaju sjajan izvor lipida, masti koje se nalaze u biljnim i životinjskim jedinjenjima.

Podeljeno