IZBEGNITE NADUTOST STOMAKA: Namirnice koje bi trebali da izbegavate ako želite vitak struk

Podelite:

Namirnice bogate fruktozom

Voće je bogato fruktozom, prirodnim zaslađivačem, koji takođe, ukoliko se u našem organizmu nađe u prevelikim količinama može izazvati neprijatnosti poput gasova, nadutosti i proliva. Fruktoze u obilju ima u jabukama, kupinama, nektarinama, kruškama, mangu, lubenici, ali i u šparglama, karfiolu, gljivama i grašku, te u medu i agavinom sirupu. Sve navedene namirnice izuzetno su zdrave, ali se potrudite da ne preterujete sa njihovom konzumacijom.

Takođe, izbegavajte i veštačke zaslađivače jer sadrže izomalt, manitol i polidekstrozu koji izazivaju iste simptome. Pored toga, neki ljudi reaguju na veštačke zaslađivače tako što odmah nakon njihovog konzumiranja imaju potrebu za slatkišima, što je itekako pogubno po vašu liniju i struk. Stoga umesto fabričkih sokova radije pijte vodu i limunadu, ili pak mineralnu vodu koja sadrži ugljen-dioksid koji čini da se osećate sito i samim tim jedete manje.

Začini koji izazivaju nadutost

Unošenje previše slane i začinjene hrane uzrokuje efekat sakupljanja tečnosti u telu koje kao posledicu imaju osećaj tromosti i nadutosti. Pre svega, trebalo bi da izbegavate crni biber, oraščić, čili u prahu, paradajz sos, sirće, senf, luk i kečap koji izazivaju povećanje stomačne kiseline, što izaziva smetnje u varenju.

Umesto ovih začina, koristite one koji nemaju toliko jako i pogubno dejstvo na probavni sistem, kao što su: kurkuma, đumbir, cimet i nana. Takođe, kupujte hleb, žitarice, konzervisano i zamrznuto povrće, buter i razne namaze, sosove, turšije i supe s niskim sadržajem soli.

Pitaj Doktora online – Pitaj Doktora

Izvor: Lepota&Zdravlje / eKlinika.rs

Podeljeno