Kad vidite šta čaša vode radi vašem salu – nećete je ispuštati iz ruke!

Podelite:
U arsenalu dijeta, ali i moćnih saveznika vitke linije ovaj se izdvaja zbog neverovatne lakoće primene. Ne zahteva vežbanje i posebno odricanje već podrazumeva samo unos malo veće količine vode.
Foto-ilustracija: Foter/stevendepolo

Foto-ilustracija: Foter/stevendepolo

Prilikom topljenja kilograma jedan od najvećih saveznika je voda, koja pomaže da isperete telo od toksina i viška masnoće.

Voda će dostojno zameniti gazirane i slatke napitke i pomoći vam da kilogrami nestanu bez dodatnih napora. Zanimljive su i preporuke nekih stručnjaka koji upozoravaju da često brkamo osećaj gladi i žeđi.

Čaša vode ujutru

Verovatno najbolja i najjednostavnija stvar koju možete da uradite jeste da ujutru, čim se probudite, popijete čašu tople vode. Ovo će vam ubrzati metabolizam i smanjiće osećaj gladi, a efekat se višestruko povećava ukoliko u vodu dodate malo limunovog soka.

eKlinika.rs – PITAJ DOKTORA PUTEM INTERNETA!

Čaša vode pre jela

Dijetetičarka Emili Dubioski iz Johns Hopkins Weight Management Centra u Baltimoru savetuje da kada nas uhvati glad popijemo 2 decilitra vode i sačekamo 10 minuta. Tek nakon tog mini tekućeg trika videćemo da li smo zaista bili gladni ili samo žedni.

Voda tokom jela?

Ovo je pitanje oko kojeg se dugo vode diskusije – dok jedni tvrde da voda treba da se pije tokom jela, jer će se želudac brže napuniti, pa ćete pojesti manje hrane, drugi smatraju da je ovo jako loše rešenje. Specijalista za ishranu dr Jagoda Jorga je objasnila zašto.

– Unos vode tokom jela razređuje želudačne kiseline i sokove koji ometaju i usporavaju varenje. Trebalo bi da se pridržavamo pravila da vodu pojemo 15 do 20 minuta pre jela. Vodu treba izbegavatiza vreme ili odmah nakon obroka i zato što se na taj način povećava zapremina želuca – objasnila je ona.

Pravilo „8 čaša“

Čuli ste verovatno da bi najbolje bilo da tokom dana popijete osam čaša vode. Iako ovo nije loše pravilo, ipak nije u potpunosti tačno – zato što se potreba za vodom razlikuje od organizma do organizma. Dok je muškarcima potrebno oko 13 čaša (od 200 mililitara) tečnosti, ženama je dovoljno devet. Verovatno ste prometili da se ne radi o 13 čaša vode – već tečnosti, gde spadaju i kafa, čaj, sok, supa i sve namrinice koje sadrže dosta vode.

Nikako pred spavanje

Čaša vode pred spavanje neće imati mnogo pozitivnih efekata kada je mršavljenje u pitanju – zapravo, može da učini da se osećate naduto i neispavano, jer ćete tokom noći verovatno morati da posetite WC. Ljudi koji imaju problema sa visokim krvnim pritiskom posebno bi trebalo da izbegavaju vodu uveče, jer može da dovede do povećanja zapremine krvi a samim time i do skoka pritiska, ističe dr Majkl Rouzenfeld sa Univerziteta u Vašingtonu.

Blagodeti vode

Osim toga, telo se sastoji od gotovo 70 posto tečnosti, a funkcije koje one obavljaju u telu su bezbrojne. Utiču na probavu, apsorpciju hranljivih materija, cirkulaciju krvi, ali i održavanje telesne temperature.

Dovoljna količina vode je ključna u borbi protiv kilograma. Ne zahteva nikakvo odricanje samo kontrolu redovnog unosa tečnosti koja će pomoći telu da lakše otopi višak.

eKlinika.rs – PITAJ DOKTORA PUTEM INTERNETA!

Izvor: 24sata.rs

Podeljeno