Kako da pobedite nesanicu

Freeimages.com
Podelite:

Nedostatak sna uništava zdravlje ljudi, a svi koji pate od insomnije znaju koliko je bedan kvalitet života kada su neispavani. Više od polovine ljudi u svetu pati od nesanice, a trećinu te brojke čine žene.

Istraživanje sprovedeno na 20.000 osoba koje pate od nedostatka sna pokazuje da su takvi ljudi  bez energije, neraspoloženi i razdražljivi, manje produktivni u poslu i da se teško koncentrišu. Još gore je to da insomnija utiče na pojavu dijabetesa, depresije, visokog krvnog pritiska i šloga.
Šta da učinimo kako bi poboljšali kvalitet sna? Kolin Espi, profesor kliničke psihologije, veruje da je važan faktor za kvalitet sna “higijena spavanja”. To podrazumeva rutinu koje se moramo držati pre odlaska u krevet, kao i udobnost prostorije u kojoj spavamo.

Pitaj Ginekologa online – eKlinika.rs

SVETLO
Mračna soba je važna za dobar san. Izbegavajte jaka svetla najmanje dva sata pre odlaska na spavanje. To znači da je rad na lap topu, korišćenje smartfona i gledanje televizije, najstrože zabranjeno. Takva svetla navode da pomislimo da je dan i automatski nas drže budnima.

SPAVAĆA SOBA
Spavaće sobe moraju biti dobro provetrene sa temperaturom oko 18 stepeni.. Udoban dušek i jastuk se podrazumevaju.

Pitaj Ginekologa online – eKlinika.rs

HRANA, PIĆE, VEŽBANJE
Sve što stimuliše organizam, kafa, alkohol, čokolada, cigarete, težak obrok ili naporne vežbe, otežaće vam da zaspite. Dvatesetominutno vežbanje pomoćiće da regulišete san, ali ga izbegavajte pred spavanje.
POPODNEVNI ODMOR

Popodnevna dremka ili lenčarenje vikendom, neće vam mnogo koristiti ako želite kvalitetan noćni san. Naučite organizam da funkcioniše kao sat, odnosno svako veče lezite u isto vreme kako bi se budili naspavani.

Pitaj Ginekologa online – eKlinika.rs

Izvor: Zena Blic

 

Podeljeno