Kako da se izborite sa depresivnim mislima

Podelite:

Samo osobe koje pate od nekog oblika depresije znaju koliko je teško uspostaviti kontrolu nad emocijama i odupreti se potrebi da se zatvore u svet samoće.

zena

Samo osobe koje pate od nekog oblika depresije znaju koliko je teško uspostaviti kontrolu nad emocijama i odupreti se potrebi da se zatvore u svet samoće.

Ono što je sigurno, je da osobe koje se bore s depresijom ne smeju ostajati same, ne samo zbog autodestruktivnih tendencija, nego i činjenice da čim su usamljenije, s time depresija postaje dublja i teže mogu izaći iz nje. Naime, jedna od osnovnih karakteristika depresije je izbegavanje bilo kakvog socijalnog kontakta, do mere da osoba nema potrebu za bilo kakvom interakcijom s najbližim osobama, pa čak i kućnim ljubimcima. Osim toga, neki se prepuštaju preteranom konzumiranju alkohola ili droga, te jelu.

Depresija varira od osobe do osobe, a zajedničko svima je da negativno ponašanje koje može pogoršati stanje, što otežava mogućnost izlaska iz tog začaranog kruga. Dakle, uz pomoć lekara i psihijatra te prepisanih antidepresiva, potrebna je samopomoć, kao i pomoć najuže okoline. 

POVLAČENJE U SEBE

Jedna od osnovnih karakteristika kliničke depresije je povlačenje sebe i prekid svih društvenih kontakata, isključenje iz života. Makar im to bilo izuzetno teško, osobe koje se bore s depresijom, u tom trenutku trebaju baš suprotno. Socijalni kontakt smanjuje stres mozga, koji uvek pojačava početne simptome.

Šta učiniti? Pokušajte da objasnite i pripremite svoju porodicu i najbliže prijatelje na problem depresije koji imate i objasnite im na koji način mogu da vam pomognu, kada zapadnete u sledeću epizodu. Neka vas oni podstiču na aktivnosti i društveni kontakt, a sami organizujte aktivnosti koje ne smete propustiti.

NEGATIVNE MISLI

Jedna od najizraženijih komponenta depresije je ruminacija, odnosno, opsesije nekim događajima, pojavama, metafizički pitanjima, idejama, strahovima koji dovode do još dubljeg tonuća u depresiju. Ruminacija se može javiti i kao posledica događaja koje je depresivna osoba pogrešno, odnosno negativno interpretirala. Kada su osobe klinički depresivne, mnogo vremena će provesti upravo u negativnim mislima, odnosno ruminaciji.

Šta učiniti? Usmeravanje pažnju na pozitivne aktivnosti – čitanje veselih knjiga, gledanje komedija, pozitivan socijalni angažman.

alkohol

„UTAPANJE“ U ALKOHOLU
Traženje utehe i izlaza iz depresije u alkoholu i/ili drogi, jedna od najčešćih puteva koje biraju osobe koje pate od kliničke depresije. Naime, alkohol i droga trenutno otupljuju osećanja kao što su strah, teskoba, bezvoljnost i tako dalje… Osim što su alkohol i droga sami po sebi štetni, mogu negativno delovati s tabletama protiv depresije te izazvati donekle nepredvidljive hemijske reakcije u organizmu, koje mogu pogoršati, a ne poboljšati stvari.

Šta učiniti? Razgovarajte sa svojim lekarom koji vam može pomoći ne samo u lečenju depresije, nego i problemu s alkoholom i drogom.

PROPUŠTANJE AKTIVNOSTI

Propuštanje aktivnosti u kojima inače uživate, kao što je vežbanje ili neki hobi, povezano je uvelike s izbegavanjem socijalnog kontakta, ali opet može se gledati i kao zasebni problem, što zavisi od same aktivnosti. Naravno, u stanju depresije, trebalo bi upravo nastaviti s aktivnostima u kojim ste uživali i koje su vas usrećivale. To je u suštini paradoks depresije. Telo je sposobno za sve fizičke aktivnosti, ali mozak jednostavno ne daje telu signale da se pokrene.

Šta učiniti? Potražite pomoć od porodice i prijatelja ili na primer ličnih trenera koji će vas podsticati na aktivnosti koje ste inače normalno radili. Na primer, angažovati ličnog trenera za sportske aktivnosti…

„PREDOZIRANJE“ ŠEĆEROM

Mnogi ljudi kada su loše volje posežu za hranom posebno slatkišima, a ne osobe koje pate od depresije. Naime, telo u tim trenucima žudi za šećerom i ugljenim hidratima. Naglo povećanje šećera u krvi može izazvati efekat trenutnog zadovoljstva, ali kad šećer u krvi padne, vraćate se ponovo na početno stanje.

Šta učiniti? Pokušajte sa poslasticama koje imaju niski glikemijski indeks i onima koje su npr. bogate kakaom (65 posto i više). Na žalost, mnogi tome ne mogu da se zadovolje, piše Žena.hr.

Izvor: zena.blic.rs

Podeljeno