Kako da se naterate da počnete da trčite?

Podelite:

Pošto su temperature niže, jesen je idealno vreme da počnete da trčite. To je dobra vežba, a ublažava i stres. Ali najteže je početi. Evo kako da se naterate da počnete sa trčanjem.

trcanje

Najbolji način da započnete jeste da krenete sa trčanjem-hodanjem. To je dobro, jer tako možete da izdržite duže, pa na taj način poboljšavate i kardiovaskularno zdravlje. Osim toga, tako se vaše telo, naročito zglobovi, postepeno prilagođava na novi tempo.

Kada počnete sa trčanjem, iskoristite ove trikove da ga zavloite i pridržavajte ih se.

1) MERITE SVAKO TRČANJE U MINUTIMA, NE U KILOMETRIMA

Postavite sebi cilj da trčite-hodate 30 minuta. Posle nekog vremena možda ćete uspeti da istrčite svih 30 minuta, ali u početku možete i da hodate svaki put kad se umorite. Odredite šta vam odgovara – eksperimentišite, isprobajte i primenite. Možete trčati jedan minut, pa hodati tri minuta ili trčati pet, pa hodati dva ili trčati sedam, pa hodati dva. Nađite svoju meru.

2) PRIDRŽAVAJTE SE RASPOREDA

Trčite bar tri puta nedeljno i izbegavajte da trčite dva dana za redom. Bar dva dana nedeljno obavite kros trening – kardio i vežbe snage i fleksibilnosti. A jedan dan nedeljno obavezno ostavite za odmor.

3) ODREĐUJETE TEMPO PO NAPORU

Tokom trčanja ne treba stalno da održavate isti tempo. Ako osetite da gubite kontrolu nad disanjem, usporite. A kada šetate, treba da šetate brzo da biste održali brzinu otkucaja srca.

4) SLUŠAJTE SVOJE TELO

Obraćajte pažnu na to kako vaše telo reaguje na trčanje i s obzirom na to odredite broj minuta tokom kojih ćete trčati. Ako počnete prebrzo ili trčite predugo, veće su šanse da ćete se povrediti. U početku možete imati problema sa bolom, ali upala će proći posle nedelju-dve. Ako bol bude trajao duže, prekinite sa trčanjem i posetite doktora. Posle dve nedelje trčanja, povećavajte vreme koje provodite u trčanju.

Preuzeto sa: Blic.Zena.rs

Podeljeno