Kako da se oslobodite zavisnosti od slatkiša?

Podelite:

Da li ni jedan dan ne možete da “pregurate” bez barem jednog slatkiša? Da li “krizirate”, ako u kući nemate ništa slatko? Ako je odgovor potvrdan, sigurno ste zavisni od šećera.

secer

 

Nedavna studija pokazala je da secer izaziva vecu zavisnost od kokaina.

, a uskraćivanje slatkiša može izazvati simptome apstinencijalne krize, slične onima koje osećaju bivši pušači, zavisnici od morfijuma i alkoholičari

Da li se šećera možete osloboditi?

Odgovor je potvrdan, a mi vam nudimo nekoliko koraka za život bez zavisnosti od slatkiša.

Ne menjajte pravi šećer veštačkim

U pokušaju da zadovolje želju za slatkim, bez dodatnih kalorija, mnogi posežu za veštačkim zaslađivačima.

Međutim, to što su manje kalorični od šećera je možda i jedina njihova prednost.

Studija iz 2013. objavljena u žurnalu Diabetes Care pokazala je da veštački zaslađivači mogu promeniti način na koji telo metaboliše šećere.

Takođe, istraživanje iz 2008. pokazalo je da pacovi kojima su dati veštački zaslađivači, unose više kalorija tokom dana i tako se goje.

Osim toga, ako nastavite da zadovoljavate svoju želju za slatkim, nikada nećete prekinuti zavisnost i pre ili kasnije vratićete se šećeru.

Počnite da vežbate i pijte mleko

vezbanje

 

Jedna studija pokazala je da proteini iz mleka podstiču lučenje serotonina, hormona sreće, koji čini zavisnost od šećera tako upornom.

Ako budete pili mleko, bićete bolje raspoloženi i manje će vam nedostajati slatkiši. Isto važi i za vežbanje koje takođe pojačava lučenje hormona zaduženih za sreću.

Recite “ne” nemasnim proivodima

Mnogi proizvodi danas nose oznaku “dijetalno” ili “nemasno”, ali to ne znači da su dobri za vas. Naime, proizvođač možda odstranjuje masnoće iz neke namirnice, ali ukus nadoknađuje šećerima.

Rešenje je da jedete prave namirnice, ali u manjim količinama, a istovremeno ćete više uživati u hrani.

Bolje spavajte

SAN

Studija iz 2013. pokazala je da biološki sat ljudi utiče na želju za slatkišima. Takođe, dokazano je da se teže odupiremo želji za visokokaloričnim đakonijama ako nismo dovoljno spavali.

Dakle, bez obzira na to što vežbate i izbegavate slatkiše, može se desiti da vam disciplinu naruši nedostatak sna.

Grickajte, ali zdravo

Jedna od taktika je da stalno sa sobom imate zdrave grickalice – kokice, povrće ili malo kikirikija.

Tako ćete skrenuti misli sa odlaska u prodavnicu i kupovine velike čokolade.

Žvaćite žvakaću gumu

Studija iz 2009. pokazala je da osobe koje žvaću žvakaću gumu barem tri sata posle podne, imaju manju želju za slatkišima.

ZVAKANe zanemarujte koristi po zdravlje

Šećer ne izaziva samo debljanje i kvarenje zuba. On utiče na celo vaše telo, čak i na starenje. Zato ne zaboravite da odricanje od slatkiša može doneti mnogo više koristi od manje kilaže.

Izvor: B92 – Zdravlje. net

Podeljeno