Kako da se sačuvate od prehlade

Podelite:

pehladaDolazi sezona prehlade i gripa i zato bi trebalo znati šta sve možete učiniti sami da se ne razbolite. Ovo su jednostavni načini koji pomažu u očuvanju i jačanju imunološkog sistema.

Stopala na prvom mestu: Istraživanja su pokazala da rizik od prehlade možete smanjiti za čak 67 odsto ako pazite da vam stopala budu topla. Zato nosite termo čarape i ne hodajte po pločicama i parketu bez papuča.

Moć breskve: Smrznute breskve prepune su vitamina C, čak ga je u njima dvostruko više nego u narandžama, što je veoma korisno u borbi protiv virusnih infekcija. Visok nivo vitamina C ubrzava lečenje virusnih infekcija za 25 odsto. Vitamin C jača osetljivo tkivo sluznice nosa i grla, te tako sprečava prodor virusa i ujedno pojačava sposobnost ćelija imunološkog sistema pri uništavanju bakterija.

Izbegavajte tablete protiv bolova: Tokom sezone gripa i prehlade probajte da izbegavate tablete protiv bolova, poput aspirina i ibuprofena, jer one uništavaju leukocite, koji se bore protiv klica.

Ne jedite prženu hranu: Pri prženju hrane stvaranju se transmasnoće koje mogu oslabiti imunološki sistem. Pripazite i na transmasnoće koje se nalaze u gotovim proizvodima i dobro pogledajte deklaraciju pre kupovine.

Dan počnite doručkom: Najvažniji obrok u danu je doručak. Ljudi koji dan počnu doručkom imaju dvostruko manju opasnost da se razbole.

Pijte crni čaj: Studije pokazuju da ljudi koji dnevno popiju dve šoljice crnog čaja proizvode čak tri puta više interferona, moćnih proteina koji uništavaju viruse.

Perite ruke: Jedan od glavnih načina zaštite od gripa je pranje ruku. Zato tokom dana ne štedite na sapunu i vodi.

Pišite dnevnik: Izbacite strahove i frustracije pišući dnevnik 15 minuta dnevno. To će vam pomoći da ostanete zdravi. „Stres uništava imunitet, a izbacivanje stresa i negativnih emocija ključno je za zdravlje“, objasnili su naučnici.

Vežbanje: Istraživanja su pokazala da vežbanje štiti od prehlade. „Hodanje, dizanje tegova, ples, bilo koja aktivnost koju izaberete i bavite se njome pola sata dnevno pomoći će vam da smanjite rizik od prehlade za 50 odsto“, tvrde naučnici.

Grgljanje slane vode: Japanski naučnici utvrdili su da grgljanje slane vode 10 sekundi dva puta dnevno može smanjiti rizik od virusnih infekcija za 34 odsto. Dovoljno je staviti pola kašičice soli u dva decilitra tople vode.

Družite se s prijateljima: Studija sa Univerziteta Pennsylvania’s Wilkes utvrdila je da ljudi koji se svakodnevno druže sa prijateljima imaju čak 75 odsto manji rizik za obolevanje od virusnih infekcija.

Gledajte omiljenu seriju: Sedenje pred televizorom nije uvek gubljenje vremena. Naučnici su utvrdili da gledanje omiljene serije smanjuje nivo stresa i ujedno smanjuje rizik od prehlade za neverovatnih 80 odsto.

Držite ruke podalje od lica: Ako se držite ovog jednostavnog saveta, mogli biste smanjiti rizik od prehlade ili gripa za 47 odsto.

Izvor: economy.rs

Podeljeno