Kako da znate da je dijeta koju držite pogrešna

Podelite:

Ako je dijeta suprotna vašim navikama i nije u skladu s vašim načinom života, teško ćete je se pridržavati. Pravilo je i da izbegavate dijete koje utiču na vaše raspoloženje.

 

Ljudima koji su smršli i uspeli da zadrže novu težinu zajedničko je što su promenili način života. To znači da su nastavili da vode računa koliko i šta jedu i shvatili su zašto se prejedaju. Većina dijeta ne vodi takvim promenama jer je dugoročno nemoguće hraniti se vrlo restriktivno, pogotovo nakon što se postigne željena težina pa nestane motivacija.
– Nikakve restriktivne dijete i nagle promene nisu dobre. Preporučuje se postepeno smanjivati unos kalorija, za početak na dan 300-500 manje – kaže nutricionistica Sandra Marić Bulat.
Pri odabiru dijete razmotrite u koju biste zamku mogli da upadnete i ne stignete do cilja. Ako je ona suprotna vašim navikama, nije za vas.
– Ako nije u skladu s vašim načinom života, teško ćete je se pridržavati – ističe američka nutricionistica Džon Bauer.
Ako treba da skinete malo više kilograma, dijeta bi trebalo da vam snizi i nivo holesterola, šećera u krvi… Ako se nakon dva, tri meseca ne promeni ništa od toga, niste odabrali pravi put

SPOR GUBITAK, BRZO ODUSTAJANJE
Brzi rezultati su snažna motivacija. Ako nakon nedelju dana vaga ne pokazuje manje kilograma, verovatno ćete se razočarati i odustati. Ako izgubite barem nakupljenu vodu, bolje ćete se osećati. Istraživanje Univerziteta u Floridi pokazalo je da su žene koje su brzo smršale izgubile više kilograma i uspešnije održavale novu težinu.
NE IZBACUJTE SVE VRSTE NAMIRNICA
Dijete koje zabranjuju sve vrste namirnice dugoročno su neodržive.

– Sve su dijete opasne, pogotovo one koje izbacuju određene vrste namirnica. Ako ne unosite ugljene hidrate možete da osetite manjak energije, koncentracije, da prouzrokujete oštećenja jetre, bubrega… – ističe nutricionistica Sandra Marić Bulat.

Ako mršavite samo zato što ih ne jedete, umesto da jedete manje obroke, počećete se gojite čim zagrizete pecivo.
AKO STE NERVOZNI PREKINITE DIJETU
Ako ste razdražljivi, nedostaju vam ugljeni hidrati. Ako vam dijeta utiče na raspoloženje, utopićete tugu u hrani nakon stresnog dana na poslu.

Izvor: 24 sata

Podeljeno