Kako naterati pušača da ostavi cigarete?

Podelite:

Oglasi protiv pušenja s jakim argumentima, a ne vešto izmontirane ‘reklame’, aktiviraju PUSACdeo mozga koji je uključen u promene u ponašanju. Pušači koji su pogledali argumentovane oglase, mesec dana kasnije imali su manje nikotina u mokraći.
Naučnici s Medicinskog fakulteta Perelman pri Univerzitetu Pennsylvania dokazali su da je područje mozga koje inicira promene u ponašanju aktivnije kod pušača koji su gledali oglase protiv pušenja s jakim argumentima, za razliku od onih sa slabijima. I to bez obzira na šarenilo popratnih elementa, kao što su svetlo i brzapromena scena, glasni zvukovi i neočekivani scenario.

Proučavajući reakcije 71 pušača, tim pod vodstvom dr. Daniela D. Langlebena identifikovao je područje mozga koje se bavi obradom uverljive komunikacije putem funkcionalne magnetske rezonance (fMRI). Otkrili su da je deo mozga koji je uključen u promene u ponašanju, poznat kao dorsomedialni prefrontalni korteks (dMPFC), aktivniji kad su pušači gledali oglas protiv pušenja s jakim argumentom, u odnosu na onaj sa slabijom argumentacijom, čak ako je ovaj drugi bio vizualno zanimljiviji.

Mesec dana nakon što su ispitanici gledali oglase, istraživači su u uzorcima urina tražili razine kotinina (metabolit nikotina) i otkrili da je kod onih koji su bili suočeni s jakim argumentima znatno manje kotinina u urinu u odnosu na njihove početne vrednosti, u poređenju s pušačima koji su gledali manje argumentovane oglase.

– Istraživali smo dve glavne dimenzije, sadržaj i format. Ako je pred vama neuverljiv oglas, nije bitno kakav format radite. Možete ga napraviti senzacionalno. Ali u smislu efikasnosti, argumenti su važniji. Sofisticirano doterivanje i specijalni efekti dobrodošli su samo ako je poruka oko koje se grade uverljiva. Glavni argument je važniji od audiovizualne prezentacije, rekao je dr. Langleben.

Istraživači se nadaju da će na ovaj način pomoći svima koji smišljaju nove antipušačke kampanje.

(Economy.rs)

Podeljeno