Kako pomoći sebi u slučaju paničnog stresa: 8 vežbi koje umiruju i pomažu u kriznim situacijama

freeimages.com
Podelite:

Stresne situacije jesu teške, ali postoje vežbe koje će nam pomoći da što pre prebrodimo ovakve momente u životu…

Stres može da izazove paniku, u kojoj gubimo kontrolu nad situacijom. Jak spoljni stres može da nas psihički i fizički slomi – posebno ako smo i inače na rubu snaga, slabi, iscrpljeni radom i teškoćama. Ako osetimo nastupajuću krizu, moramo umeti da sami sebi (brzo) pomognemo.

Pitaj Psihijatra – eKlinika.rs

Postupak usred brzorastućeg, burnog stresa:

Smirite se, bez odlaganja. Burna emocionalna reakcija može da vas ozbiljno ugrozi!

Pravila hitne samopomoći su:

1. Zaustavite to. Kažite sebi zapovednim tonom: stani. Moram da prestanem s ovim. Moram preusmeriti tok svoje reakcije.

2. Dišite duboko i sporo. Dotad ste disali kratko i ubrzano, zar ne? Udišite polako (brojite do deset), zadržite dah (izbrojite do tri), pa sporo izdahnite. Zatim brojke povećajte.

3. Uklonite fizičku napetost. Sednite i potpuno se opustite. Snažno se protegnite uvis. Podignite ramena visoko i pustite da „padnu“. Obgrlite se rukama i istegnite leđa.

4. Blokirajte razvoj negativnih misli. Priznajte da je vaša reakcija normalan odgovor na događanja spolja (makar i da nije tako).

5. Zamislite najgore. I videćete, na iznenađenje, da svaka situacija ima i ne tako strašan izlaz. Na primer, gubite mesto direktora. Dobro. Moći ćete zato subotom ići na gotovo zaboravljene izlete.

6. A sad mislite pozitivno! Setite se prelepog sutona na moru. Proživite ga još jednom u mislima. Ili zamislite neki događaj u budućnosti i temeljno ga u nekoliko slika „proživite“.

7. Masaža (akupresura). Izmasirajte dobro potiljak i vratne i ramene mišiće. U kritičnoj situaciji jako stisnite spoj palca i kažiprsta leve ruke palcem i kažiprstom desne ruke.

8. Nasmešite se. Zar i to? Sami ste pa možete. To će biti znak i naredba telu da se „sredi“ i vrati u mirnu luku. Dočekajte stres uvežbani (koliko se može)!

Očekujte ponekad veći problem. Neke će se stvari dogoditi, što god vi poreduzeli, i to se jednostavno ne može sprečiti. Sednite već danas i za vežbu popišite što vam se u poslu može stvarno loše dogoditi: napustiće vas najbolji saradnik, izgubićete važnog kupca, prete vam otkazom, neko vas jako ogovara, nećete ispuniti rok…

Sad zapamtite i ovo: stres je subjektivni doživljaj u povodu „napada spoljnjeg stresa“. Simulirajte šta ćete preduzeti i videćete da mnoge stvari imaju kakvo-takvo rešenje. Vežbajte reakciju. Na primer, ovako: priđite prozoru, pogledajte dole na ulicu i kažite: ukrali su mi auto! Sednite na prvu stolicu, budite mirni jedan minut, a zatim pođite da nazovete najbližu policijsku stanicu. Tu stanite, jer reč je samo o vežbi.

Pitaj Psihijatra – eKlinika.rs

Izvor: Manager

Podeljeno