Kako zaustaviti napad panike?

Podelite:

Kada primetite simptome napada panike (bolovi u grudima, crvenilo kože, brzi otkucaji srca i poteškoće sa disanjem), vrlo lako možete pomisliti da ćete umreti, iako je to daleko od istine.

freeimages.com

freeimages.com

Donosimo vam neke tehnike pomoću kojih ćete se lakše suočiti s napadima panike. Jako je važno da ne živite u strahu od idućeg napada panike jer tako značajno narušavaju kvalitet života.

Radite beleške

Jednom kada napad započne, počnite beležiti sve simptome, ali i svoje misli. To vam može pomoći da razvijete potpuno drugačiji pogled na napade panike.

Teskoba vrlo lako može preći u napad panike, koji su uistinu česti. Čak se i sama terapija sastoji od beleženja svih simptoma i situacija tokom kojih dolazi do napada.

Prihvatite napad

Ljudi često pokušavaju napraviti sve kako bi zaustavili napad, no to ne možete. Ako ćete se prisetiti prošlih napada, setićete se da je svaki prošao, iako je bio grozan neko vreme.

Najbolje bi bilo da, kada primetite simptome, prihvatite napad jer, koliko god to bilo izazovno i teško, lakše ćete se nositi s činjenicom da ćete možda doživeti još jedan napad u skorijoj budućnosti.

Samo dišite

Nedostatak daha je samo posledica teskobe. Možete se osećati mnogo lošije ako ćete disati brzo i kratko. Počnite da dišete iz stomaka. Neka vaše disanje bude duboko i polagano. Kada napad započne, opustite ramena i fokusirajte se na dubok udah i izdah.

Šta ćete dublje disati, to će vam biti lakše skrenuti misli sa napada. Čak možete staviti ruku na stomak i grudi kako bi u potpunosti bili fokusirani na disanje.

Opustite se

Ovo je definitivno lakše reći nego učiniti. Jednom kada započne napad panike, vaš cilj je da on što pre završi kako biste mogli da se opuste.

Nemojte čekati da napad panike završi, već se probajte opustiti odmah. Ako vam se čini da nećete preživeti napad i da ćete umreti, zažmurite, pronađite udoban položaj i zamislite se na prijatnom mestu.

Razgovarajte sami sa sobom

Kada napad nastupi, recite sami sebi da ste vi ti koji dopuštate napadu da nastupi i da znate da će on završiti. Treba razumeti i shvatiti koliku moć um ima nad vašim telom.

Napad panike vas može podstaći da mislite da ćete se onesvestiti, ali nećete jer se nivo krvnog pritiska tokom napada panike ne spušta.

Vratite se u sadašnjost

Koliko god da je ona stresna, morate živeti u sadašnjosti. Dopustite anksioznosti da vas prevlada na jedan trenutak, ali pokušajte svaki put sve brže da preuzmu kontrolu nad njom. Tada ćete bolje shvatiti kako napadi panike funkcionišu.

Nemojte živeti u prošlosti niti previše razmišljati o budućnosti jer će vas stres u potpunosti savladati. Za vaše emocionalno, fizičko i psihičko zdravlje je izuzetno važno da živite u sadašnjosti i da ste većinu vremena samo na nju fokusirani.

aa

Izvor: Centar zdravlja

Podeljeno