Loše navike koje jačaju zdravlje

Podelite:

Istina je, postoje dobre strane nekih od naših najgorih navika. Šta je to „loše“ što čini da se osećamo tako dobro?

lose navike„Loše navike nam dozvoljavaju da se ponašamo kao detinjasto. a u zavisnosti od okolnosti to može da bude dobra ili loša stvar“, kaže dr Danijel Dž. Karlat, klinički profesor psihijatrije. Kojih to loših navika ne treba da se odreknemo?

Psovanje

Priznajemo – to što ćemo reći nekoliko gadnih reči, učiniće da se osećamo sjajno kada nam je svega dosta, kada smo frustrirani ili jednostavno ljuti. Ali istraživači sa Univerziteta Kil u Velikoj Britaniji su otkrili da psovanje itekako može da ima smisla, jer smanjuje psihički bol.

U magazinu „NeuroReport“, naučnici su objavili istraživanje u kome su zamolili 64 volontera da potope ruke u ledenu vodu dok su ponavljali svoje omiljene psovke. Nakon toga, ponovili su zadatak, ali ovog puta nisu izgovarali ružne reči.

ezultat je bio da su volonteri skoro dva puta duže zadržali ruke u ledeno hladnoj vodi dok su ponavljali psovke (2 minuta u poređenju sa 1 i 15 sekundi). Iako stručnjaci nisu mogli da objasne tačno zbog čega se ovo dešava, vodeći istraživač dr Ričard Stivens i njegov tim veruju da psovanje može da izazove reakciju bori-se-ili-beži, što može da ubrza rad srca i agresivnost i tako pomogne telu da se izbori sa bolom.

Pojačajte do daske omiljenu muziku

Kada vam oslabi memorija , krenite napred i pustite neku žestoku muziku. Istraživači sa Univerziteta u Glazgovu veruju da slušanje rok muzike koja je „odvrnuta do daske“ može da poboljša koncentraciju i memoriju.

Tokom trajanja studije, koja je objavljena u naučnom magazinu „Svesnost i saznanje“, psiholozi su ispitivali 16 dobrovoljaca, ljubitelja rok muzike tako što su im dali jednostavne memorijske testove tokom kojih su prvi put su slušali klasičnu muziku, drugi put rok, i na kraju zvuk tišine. Učesnici studije su pokazali poboljšanje u koncentraciji i pamćenju kada su slušali obe vrste muzike, ali tokom slušanja rok pesama, skener njihovog mozga je pokazao da im treba manje moždane aktivnosti da bi uspešno završili test.

Muzički terapeut Kimberli Sena Mur tvrdi da ne predstavlja iznenađenje što su obožavaoci rok muzike bolje uradili testove kada su čuli omijenu muziku u pozadini. „To je moguće jer slušanje omiljene muzike čini da se osećaju relaksirano i srećno, ali i dalje nismo sigurni da je to istina.“ Ipak, Sijena Mur je upozorila da nije zdravo slušati preglasnu muziku suviše dugo ili suviše često: „Sitne dlačice u kohlei (koje se nalaze u unutrašnjem uhu) su osetljive i „tutnjava“ bilo koje vrste muzike, bilo na koncertu, kod kuće ili kroz slušalice, može da ih ošteti i da kasnije tokom života izazove čak i gubitak sluha ili zujanje u ušima.“

piceUživanje u piću

Sudeći po najnovijim istraživanjima, umereno konzumiranje alkohola (jedno piće dnevno za žene i dva za muškarce) može da bude bolje za vaše zdravlje nego da uopšte ne pijete.

Naučnici u Italiji su otkrili da muškarci koji imaju srčani bajpas, a pili su oko 30 grama alkohola dnevno, imaju 25 % manje šansi da dožive srčani udar ili šlog, u poređenju sa muškarcima koji nikada ne piju. (Međutim, pacijenti koji su imali probleme sa levom srčanom komorom, a koji su dnevno pili 4 ili više pića imali su više srčanih problema).

Kada su u pitanju žene, jedna dvadesetogodišnja studija je pokazala da su žene koje dnevno piju oko 15 grama alkohola (jedno piće) imaju 20 % manje šansi da dožive moždani udar u poređenju sa ženama koje uopšte ne piju. Nutricionista rene Cumpano, sa klinike u Klivlendu naglašava da alkohol sadrži dosta kalorija.

„Predlažem da popijete svetlo pivo, suvo vino, ili koktel sa niskokalorijskim pićem- sodom, dijetalnim tonikom, ili laganim sokom jer oni sadrže u proseku oko 100 kalorija po čaši.“

Izvor: B92.net

Podeljeno