Mitovi i istine o snu

Podelite:

Najčešće pitanje koje ljudi postavljaju je: „Koliko mi je sna dovoljno“ ? Nevolje je što postoji više odgovora na ovo pitanje. Istina je da prosečna odrasla osoba spava oko 7 do 8 časova. Ali samo prosečna.

SAN Odrasli bi trebalo da spavaju 7 – 8 sati dnevno svake noći 

Postoji velika raznolikost kod ljudi kada je u pitanju potreba za snom. Koliko je sati spavanja potrebno zavisi od godina, varira od osobe do osobe i menja se u zavisnosti od toga čime se bavimo. 

Nekim ljudima je dovoljno 4 sata sna da bi funkcionisali, dok je drugima potrebno i do 10. Ne postoji nešto što bi se nazvalo normalnim snom. Najbitnije je otkriti šta vama odgovara umesto da tražite odgovor na to šta bi trebalo da bude normalno. 

Trebalo bi da pokušamo da nadoknadimo sate narednih noći 

Ne moramo da nadoknađujemo gubitak sna u smislu dodavanja istog broja sati. Najbolji dokaz koji imamo je da bi nam trebalo manje od jedne trećine da bi se nadoknadili izgubljeni sati. San koji priuštimo sebi kada imamo dovoljno vremena može biti dublji i okrepljujući. Ne treba da nadoknađujemo svaki minut, naročito ako se nađemo u situaciji da se prevrćemo po krevetu, budni i nervozni. 

Kako noć odmiče tonemo dublje u san 

Možda je lepo misliti kako je naša idealna noć „pad“ u duboki san. Ali uopšte nije tako. Tokom noći mi prolazimo kroz različite faze sna, neke su lagane, a neke dublje. To je dobra vest jer znači da je priroda organizovala sve na takav način da, čak i ako je naš san kratak, mi dobijamo najbitniji deo odmora tokom rane faze spavanja. U tom periodu se najviše odmaramo i obnavljamo funkcije mozga i zbog toga se ponekad osećate svežim nakon samo par sati sna. 

Problemi sa snom su znak da nešto nije u redu 

Povremeni poremećaj sna je veoma česta pojava. Svi imaju problem sa spavanjem ili nesanicom u nekom periodu svog života i trećina ukupnog broja stanovnika trenutno pati od ovoga. Većina ovih problema je privremenog karatktera i rešavaju se kada nestane i uzrok. Međutim, svaka deseta osoba pati od hroničnih poremećaja sna. Neki ljudi se bore sa ovim problemom 20 ili 30 godina pre nego što potraže pomoć. Dobra vest je da postoje dokazane metode koje, bez lekova, ublažavaju i najupornije poremećaje sna.

Izvor: B92.net

Podeljeno