Mnogi dišu nepravilno, da niste i vi među njima?!

Podelite:

DISU Većina ljudi diše jednako kao što i pleše – misli da to čini ispravno. Ali oni koji vas posmatraju sa strane znaju da to često nije tako.

Čak i više od osećaja za ritam, disanje je prirodna, automatska radnja o kojoj uglavnom ne razmišljamo. Zapravo, češće razmišljamo o tome kako se krećemo na plesnom podiju nego o tome kako dišemo. Međutim, ako budete disali ispravno i uzmete vremena da to činite kako treba, izgledaćete i osećati se mlađe.

Pre nego što kažete: ‘Ma, znam valjda disati, pa radim to celi život!’, probajte ovaj test. Gledajte ispred sebe i udahnite i izdahnite dvaput. Zatim to isto učinite gledajući prema dole.

Miče li se išta? Većina ljudi diše vrlo plitko i kratko pa se malo što pokrene. A u pluća stane daleko više vazduha nego to ljudi koriste. Ključno je zato uključiti dijafragmu koja će omogućiti da se pluća potpuno rašire.
U tri koraka naučite duboko disati:

1. Lezite na leđa, na pod. Stavite jednu ruku na pupak, a drugu na prsa.

2. Polako i duboko udahnite, barem pet sekundi punite pluća. Brojte u sebi, 1… 2… 3… 4… 5. Stomak bi vam se, ako dišete pravilno, trebao podizati, a pupak udaljiti od kičme. Grudni koš će se malo proširiti ustranu.

3. Kad osetite da su vam pluća sasvim puna, polako izdahnite, brojeći do sedam, sve dok sav vazduh ne izađe iz pluća (deo zraka uvek mora da ostane, ali glavno da vi imate osećaj da ste dovoljno izdahnuli). Koncentrišite se da se pupak vrati na početni položaj, bliže kičmi i tako ćete izbaciti dovoljno vazduha.

Ponovite ovu vežbu dvaput na dan: 10 dubokih udisaja i izdisaja ujutro i jednako tako uveče. Popravićete funkciju pluća i krvnih žila, napuniti telo kiseonikom, izbaciti toksine i smanjiti stres.

S vremenom će vam duboko disanje postati navika.

Izvor: B92.net

 

Podeljeno