Mršavljenje pomoću detoksikacije

Podelite:

Detoksikacija. Mnogo puta slušamo o ovom pojmu, a činjenica je da nas 99% ne pomeri ni mali prst zarad detoksikacije niti ima tačan uvid u ovaj pojam i šta on predstavlja uopšte. Po meni je detoksikacija najvažniji metod održavanja i očuvanja zdravlja, dobrog osećaja i uspeha u bilo kojoj sferi života (upravo zbog dobrog osećaja; osećanja zdravog tela i zadovoljstva svojim organizmom i telom). A ono što jako malo ljudi zna ili je svesno toga, je da detoksikacijom može veoma uspešno da se izgube suvišni kilogrami tj da je ona veoma moćno sredstvo za mršavljenje.

Iako je detoksikacija širok pojam i mršavljenje je samo iskra u celom procesu, namerno sam naslov definisao kao “mršavljenje i detoksikacija” jer ne treba biti mudar i uvideti šta je najveći problem današnjeg čoveka i šta je ono što čitaoce u najvećem procentu zanima. Nadam se da ću pružiti još jedan koristan “tip” tj savet i da će on biti uspešan u primeni kod vas.

Na početku ću vam ispričati jednu kratku iskustvenu priču. 2008 godine mi je tadašnji trener prof. dr Franja Fratrić, kada smo bili na pripremama dao jednu knjigu koja se zove Knjiga o Zdravlju. To je jedna sjajna i veoma poučna knjiga sa mnogo informacija koje nećete tako lako naći u literaturi o zdravlju. Tematika se malo bavi filozofijom i samosvešću, možda u jednu ruku tradicionalnim i istočnjačkim alternativnim metodama, međutim preko 80% sadržaja knjige sadrži veoma značajno štivo koje je 100% primenjivo.

 

Čitajući pažljivo, iz zainteresovanosti, moja svest o zdravlju je zaista narasla i odmah sam počeo lagano da primenjujem nekoliko stvari i da obraćam pažnju na detoksikaciju. Potom dolazi najzanimljiviji deo za vas – iako nikada nisam bio debeo niti sam imao viška kilograma, jer sam ceo život u sportu i čak i u vremenu kada sam zaista jeo puno i nepravilno, nisam se debljao zbog ogromne fizičke aktivnosti, međutim nakon samo par 2-3 meseca primenjivanja nekih metoda i zaista minimalnim promena i primena izgubio sam 3 kg, što je za mene ogromna promena kilaže, jer uz 183 cm visine sa 70 doći na 67 kg uz 6-8% procenta masti sve vreme je velika stvar, i logčino – na meni se oslikalo kao da sam smršao 5 ili 8 kg a ne samo dve.

I šta je poenta? Poenta je ta da sam smršao iako nisam bio na dijeti, niti sam više trenirao, niti sam sagoreo masti (koje sam praktično uvek imao na minimumu manje/više). Kako? E to je tema ovog članka – izgubio sam 2 ili 3 kg toksina i štetnih materija koje su se nalazile u mom organizmu! Zamislite onda kolika je moć detoksikacije kod ljudi koji su gojazni i koji imaju 20 kg štetnih materija u organizmu i 30 kg viška kilograma? Valja se zapitati…

Životna energija i zdravlje su zasnovani na bazama i elementima koji grade baze. To su minerali tj alkalne materije. Kako znamo to? Jer je pH vrednost krvi oko 7.4 (pH vrednost veća 7 čini baznu sredinu, a pH vrednost manja od 7 čini kiselu sredinu), što znači da je krv bazna i da je to prirodno okruženje u kojem bi čovekov organizam trebao da bude.

 

To dovodi do zaključka da bi svakodnevno u ishrani trebalo da bude prisustvo viška baza, tj da se unosi više alkalnih materija nego što je potrebno da bi se neutralisale štetne kiseline, materije i toksini. Ukoliko ne unosimo više ili dovoljno takvih namirnica telo koristi depoe mineralnih materija koje već imamo i troši ih, i potom oskuduje u istim i toksini se nagomilavaju. Depoi mineralnih materija su koža, kosti, kosa, nokti, arterije (krvni sudovi), hrskavice i tetive, zglobovi (čašice), krv. Zbog toga se zdravlje čoveka veoma lako može “očitati” posmatrajući lice – kožu, kosu, nokte i jačinu zglobova i kostiju!

Današnjim, mogu slobodno reći stilom, života; količini obaveza, vremena provedenom ispred računara i TV-a, stresa na poslu, manjkom aktivnosti, provedenim vremenom u prostorijama pretrpanim elektronskim prijemnicima i odašiljačima (čitaj ozračenim prostorijama), i povrh svega našeg polu-radioaktivnog i ozračenog tla i zemjišta u Srbiji (zahvaljujući NATO bombardovanju ’99), i najviše loše ishrane koja se zasniva 75% na kiselim materijama a 25% na alkalnim, a odnos bi trebao da bude upravo obrnut, čovekovo zdravlje je ozbiljno ugroženo i gojaznost je sveopšte pristuna! Unosimo tri puta više loših štetnih materija nego što je organizmu potrebno. Mnogo brze i junk hrane, previše mesnih prerađevina sa zasićenim mastima (pre svega svinjetina), a veoma moćne bazne namirnice poput čaja i povrća su svedene na minimum, a i kada ih unosimo jedemo npr povrće sa majonezom/senfom/prelivima (koji imaju kiseli efekat na organizam) , ili pijemo čaj u koji stavljamo šećer (kisela namirnica)…

Ono što bih vam savetovao kao najosnovnije za detoksikaciju i izbacivanje štetnih materija i tim putem i mršavljenje:

  • Unosite dovoljno tečnosti, odnosno vode. Ujutru 2 dl mlake vode, pre doručka čaša vode, između doručka i ručka dva puta po čaša vode, poselpodne tri puta po čaša vode i td. Nemojte unositi vodu u toku ili nakon jela da ne biste omeli varenje. Nemojte piti previše vode odjednon, već manje količine u toku dana
  • Pijte što više čajeva: rooibos (najviše antioskidanatana), zeleni i beli čaj, biljni čajevi (hvala Bogu kod nas u zdravoj hrani za 200 dinara možete da kupite 8 vrsta i da imate zalihe za 3 meseca). Obavezno pijte čaj ujutru nakon što se probudite (umesto
  • kafe), i poslepodne ili predveče (savetujem biljni jer ne sadrži kafein). U početku bi bilo dobro piti i 3 puta dnevno, tj ubaciti i jedan pre podne, osim jutranjeg i poslepodnevnog ili večernjeg
  • Izbacite/smanjite kafu
  • Jesti što više prirodne neobrađene i neprocesiurane hrane – povrća pre svega, kao i voća. Umesto loših preliva koristite sveže hladno ceđeno maslinovo ulje.
  • Loše proteinske izvore (svinjsko meso, mesne prerađevine poput salama, mesnih narezaka, pašteta) zamenite dobrim kao što je riba, piletina, ćuretina
  • Loše masti (svinjska mast, rafinisano ulje, mlečna mast, buter) zamenite dobrim mastima i Omega 3 kiselinama (maslinovo ulje, avokado, laneno ulje ili bilo koje neprerađeno biljno ulje)
  • Obratite pažnju na boje, arome i ostale štetne hemijske materije kojih je konditorska i prehrambena/mesna industrija prepuna a specijalno na “E” emulgatore koji sistematski truju i kisele naše organizme (izvor: www.dobradijeta.com; ne savetujem korišćenje saveta sa istog sajta, bacio sam pogled nakon što sam našao ove informacije o emulgatorima):
    • Sumnjivi: 125, 141, 150, 153, 171, 172, 173, 240, 241, 477
    • Veoma opasni: 102, 110, 120, 124
    • Izuzetno štetni po zdravlje:
    • Mogućnost izazivaja problema crevnog trakta: 220, 221, 232, 224
    • Mogućnost problema sa varenjem: 338, 339, 340, 341, 450, 461, 463, 465, 466
    • Može se pronaći u pakovanim sladoledima: E – 407
    • Mogućnost izazivaja kožnih oboljenja: 230, 231, 232, 233
    • Uništava vitamin B12: 200 (a vitamin B12, kao i vitamini B kompleksa su jako bitni za uspostavljanje energetske ravnoteže i za prenos energije u organizmu)
    • Povećavaju nivo holesterola: 320, 321
    • Povećavaju krvni pritisak: 311, 312
    • Kancerogeni: 131, 142, 210, 211, 213, 214, 215, 216, 217, 239
  • Izbegavati “bele ubice”: belo brašno, previše soli, beli šećer uopšteno, loše masti
  • Izbegavati sva gazirana pića i kvazi-voćne sokove u potpunosti (piti samo limunadu ili ceđenu narandžu u kafiću, osim čaja ili vode) jer ti sokovi sadrže dodate šećere, kao i emulgatore ili konzervanse
  • Smanjiti velik unos mleka i mlečnih proizvoda (nikako naglo izbaciti u potpunosti jer će doći do disbalansa kalcijuma kao i vitamina D)
  • Piti sveže ceđene voćno-povrće sokove i vitaminske bombe
  • Jesti koštunjavo voće i semenke umesto grickalica
  • Izbaciti nepotrebne farmaceutske lekove (npr brufen, i lekove za bolove, kao i one za veštačko snižavanje temperature, njih više u životu ne bi trebali da dotaknete ni jednom, a još manje upotrebljavate)
  • Potpuno izbacite junk hranu koja predstavlja najpogubniju kombinaciju šećeri-zasićene masti poput “jakih” čokolada/ica i svih loših/jeftinih konditorskih proizvoda, čipseva, smokija i ostalih grickalica sa previše soli i skroba i šećera, ali sa vremena na vreme umereno uživati u domaćem dezertu ili domaćem kolaču (balans je najbitniji radi izbegavanja jo-jo efekta). Crna čokolada (80%) je odlična, nju možete konzumirati u umerenim količinama jer ima minimum šećera
  • Izbegavati kiselo povrće (zimice) kao što su kisela paprika ili kiseli krastavci i ostalo povrće i turšije jer kisele organizam
  • Baviti se umerenom fizičkom aktivnošću (u koji spada i šetnja) minimum 3 puta nedeljno
  • Smanjiti alkohol na minimum minimuma
  • Alkalne kupke – primenjivao sam ih jedno vreme pred trke i priznaću nisam dosta vremena, ali moraću opet jer su izvanredne za detoksikaciju celog tela. I svaki put kada sam ih upražnjavao imao sam ekstra trku i osećao sam se sveže i spremnim i detoksikatovanim. Alkalna kupka predstvlja zadržavanje u kadi sa toplijom (temepratura tela) vodom u kojoj su alkalne soli (morska so ili aromatizovana so koju možete da kupite bilo gde, ali gledajte da ne sadrži previše parfema već da bude što je neutralnija moguće). Minimum bi trebao da bude sat i po, a ukoliko uspete da pronađete vreme za 4 h u takvom (jakom) rastvoru alkalnih soli, preporodićete se. Nakon kupke popite biljni čaj, a u toku kupke pijte vodu
  • Izlagati se sunčevoj svetlosti (sem kada je preterano UV zračenje) što redovnije, jer ono pomaže prelazak provitamina u vitamine i obnavlja ćelije

Siguran sam da ste podignuli obrvu na par stavki, kao što sam i ja dok nisam probao, tako da budite rezervisani oko svih saveta dok ne probate, jer nakon toga sam siguran da ćete promeniti mišljenje ukoliko je bilo skeptično ili negativno.

Bitno je lagano menjati loše navike. Npr ja sam krenuo odmah od čajeva i izbacio sam potpuno “najgore/najcrnje” slatkiše i grickalice, mesne prerađevine (mesne narzke, paštete, salame), beli hleb i belu testeninu (zamenio sa integralnom), i potpuno izbacio sve kupovne sokove i sva gazirana pića. To su zaista smešna odricanja za bilo koga ko voli sebe. I sa samo ovih par promena mislim da je -2kg zagarantovano već prvog meseca kod bilo koga (i onih “što ne mogu da smršaju” i onih “što imaju spor metabolizam” i onih “što su skloni gojenju” i onim “sa debelim kostima” i onim sa “krupnom konstitucijom” i td).

I zapamtite ovu sliku ispod (ukoliko krenete da jedete više povrća, da pijete čajeve i tako dođete u dodir sa gorkim namirnicama koje ste pre “zamaskirano” jeli raznim lošim dodacima)!

Celulit

Tema za devojke i žene. Znamo li šta je celulit? Teško, jer se misli da nastaje zbog gojaznosti. U neku ruku da, ali indirektno. Jer gojaznost je jasan znak da se unose štetne materije i da je organizam zakiseljen, jer celulit upravo predstavlju nagomilane naslage štetnih materija, toksina i kiselina. Drugi razlozli za nastanak celulita je slabost metabolizma – jetre i bubrega ili prisustvo gljivica u debelom crevu, što je sve uzrokovano nedovoljnom “higijenom tela” koju ja pokušavam da “propovedam” u ovom korisnom članku.

Na čega obratiti pažnju (izbaciti) ukoliko se želite otarasiti celulita?

  • pušenje i nikotin
  • slatkiši
  • zaslađena pića
  • pilule za kontracepciju (koje u velikoj meri, osim celulita, izazivaju gojaznost)
  • svinjsko meso
  • farmaceutske lekove i sredstva protiv bolova
  • kafa
  • stres
  • gazirana pića
  • alkohol (dozvoljena čaša vina na dan)

Alakalne kupke zaista efikasno mogu pomoći u procesu rešavanja celulita.

Izvor: supernaturalmed.com

Podeljeno