Najbolji način da se pripremite za stresan dan: Vežbajte popodne i spavajte dovoljno

Podelite:

Vežbanje nakon posla i dovoljna količina sna najbolji su način da se pripremite za stresan dan, tvrdi nova nemačka studija. Na ovaj način izbećićete iscrpljenost i preživećete naporan dan na poslu.

Iako većina ljudi s posla ide pravo ka sofi, stručnjaci savetuju da odmah odete na džogiranje, plivanje ili da vozite bicikl, pa da se tek nakon toga bacite krevetu u zagrljaj.

– Pre stresnog dana zaposleni treba da budu aktivni. Naše istraživanje je pokazalo da pre napornog i stresnog dana na poslu ljudi treba da vežbaju i spavaju više nego obično – kaže Inga Nejdžel, autor istraživanja.
Vežbanje utiče na raspoloženje i efikasnost, ali i crpi energiju i zahteva određeno vreme za  oporavak.

Zbog toga je dobro kombinovati vežbanje i odmor.

U studiji su učestvovala 144 radnika, starosti od 22 do 64 godine, koji su radili 38 sati nedeljno. Svi oni su bar jednom nedeljno vežbali. Tokom pet radnih dana, vodili su dnevnike o tome šta su radili na poslu, šta su radili kad su se vratiili sa posla i koliko su spavali.

Zatim su istraživači merili njihovu efikasnost na poslu, brzinu i način razmišljanja i optimizam. Ispostavilo se da su se svi ovi aspekti poboljšali ako su učesnici prethodnog dana spavali duže nego što obično spavaju. Učesnici su u proseku provodili 24 minuta vežbajući, a spavali su u proseku 6 sati i 40 minuta svake noći.

Naučnici su došli do zaključka da duži san nakon vežbanja, a pre napornog dana održava fizičko i mentalno zdravlje zaposlenih, što znači da zaposleni svoje zadatke obično završavaju u toku radnog vremena i da retko ostaju duže na poslu.

Izvor: Zena Blic

Podeljeno