Orašasti plodovi za bolju memoriju

Podelite:

Orašasti plodovi čuvaju srce, kaže nutricionista Milka Raičević i savetuje da ih jedete svakog dana.

orasi

Studija koja je pratila 119.000 ljudi tokom 20 godina pokazala je da oni koji redovno konzumiraju kikiriki u proseku žive duže od ostalih. Osim toga, zbog svog sastava povoljno utiče i na memoriju, a trebalo bi da ga jedete u izvornom obliku. 
– Orašasti plodovi sadrže dobre masti koje smanjuju rizik od moždanog udara i srčanih oboljenja. Svako orašasto voće ima svoje hranljive prednosti, neki su bogatiji vitaminima, a neki omega masnim kiselinama – kaže nutricionista.

KIKIRIKI

Kikiriki ne spada u orašaste plodove, već u mahunarke (grašak, pasulj, sočivo). Bogat je mononezasićenim mastima i odličan je izvor proteina. Međutim, mnoge njegove vrednosti nestaju ako se jede pržen. 

BADEM

Od svih orašastih plodova, badem je najbolji izvor proteina, vlakana i vitamina E. Iako ima puno kalorija, preporučuje se u svakoj dijeti. Teži je za varenje pa se preporučuje potapanje u vodi.

ORAH 

Vrednosti: najbolji antioksidant, bogat vlaknima, kalcijumom, gvožđem, cinkom, vitaminom B6… Imaju više antioksidanata od bilo kojeg drugog orašastog voća, korisni su u borbi protiv raka.

LEŠNIK

Bogat nezasićenim mastima, jako je blagotvoran za srce. Poboljšava stanje kože, smanjuje pritisak, čak sprečava demenciju.

Izvor: zena.blic.rs

Podeljeno