Otkrivamo sve dobre i loše strane crvenog mesa

Podelite:

Ponekad je crveno meso na listi dobrih namirnica, dok mnoge druge studije tvrde da nikako nije dobro za naš organizam…

 

meso S jedne strane, crveno meso nudi jasne prehrambene koristi jer je puno proteina i bogato hranljivim materijama poput gvožđa, cinka i vitamina B12, ali je i prepuno zasićenih masnoća. Nutricionistkinja Džesika Girdvajn istražila je pozitivne i negativne strane crvenog mesa i sve sažela za magazin Eating Well.

 

CRVENO MESO POMAŽE ZDRAVLJU SRCA
Naučnik Majkl Rusel u jednom istraživanju s 36 ljudi je pronašao pozitivnu sponu između holesterola i crvenog mesa. Ispitanici su nakon dijete u kojoj je dominiralo povrće, celovite žitarice i mahunarke počeli svakodnevno da jedu govedinu i smanjili loš holesterol za deset posto. Journal of Clinical Nutrition piše da su za to zaslužni trigliceridi koji pomažu u izbacivanju viška holesterola iz krvi. Govedina sadrži dve masti – stearinsku kiselinu (zasićene masti) i oleinsku kiselinu (mononezasićene masti). Ovo drugo takođe sadrži i maslinovo ulje i pomaže kod snižavanja holesterola. Ipak istraživanje je otkrilo kako govedina sadrži i druge vrste zasićenih masti poput palmitinske kiseline i miristinske kiseline koje podižu holesterol.

 

OPASNOST OD PRERANE SMRTI
Prošlogodišnje istraživanje na Harvardu otkrilo je da svakodnevna konzumacije jedne porcije crvenog mesa podiže rizik od prerane smrti za 13 posto. Jedete li svaki dan pečenu slaninu ili na primer viršle i kobasice, ta je brojka 20 posto. Naučnici misle da bi to moglo da bude zbog zasićenih masnoća i holesterola te natrijuma i nitrata u obrađenom mesu.

 

PODIŽE RASPOLOŽENJE
U jednoj australijskoj studiji pokazalo se pak da žene koje svakodnevno konzumiraju 50 grama jagnjetine ili govedine imaju manju šansu za depresiju ili anksioznost u poređenju s onima koje su dnevno jele manje od 25 grama tog istog mesa. Ističu da je razlog tome što se jagnjići u Australiji uzgajaju na pašnjacima i njihovo meso ima više omega-3 masnih kiselina. Vođa studije Felis Džeka sa Univerziteta Dikin podseća da su omega-3 masne kiseline dobre u borbi protiv depresije.

 

POVEĆAN RIZIK OD KARCINOMA
Pravljanje mesa na roštilju zdrav je način pripreme jer ne zahteva puno ulja i dodatnih masnoća, ali ipak ima veliku negativnu stranu. Meso pečeno na jako visokim temperaturama uzrokuje reakciju dve hemikalije, heterocikličkih amina i policikličnih aromatskih ugljen vodonika. Te hemikalije ubrzavaju rast ćelija raka, a to se posebno odnosi na govedinu. Ako pečete meso na ovaj način, u marinadu stavite ruzmarin jer je jedna studija u časopisu The Journal of Food Science otkrila da ovaj začin smanjuje nastanak opasnih hemikalija za 60 posto, piše T portal.

Rusel zaključuje da konzumiranje do 100 grama crvenog mesa nedeljno nije štetno jer će od te količine organizam imati koristi, posebno ako izbegavate masne delove i jedete krto meso.

Izvor: zena blic

Podeljeno