Ove 3 namirnice su najveći čuvari vaših kostiju i zaštita od osteoporoze

freeimages.com
Podelite:

Brokoli, susam i banane su prirodno oružje za borbu protiv problema sa kostima.

Da biste sprečili osteoporozu, jako je važno da redovno vežbate i pazite na svoju ishranu još u ranom dobu.

U periodu adolescencije je jako važno da mladi ljudi budu fizički aktivni jer to pospešuje rast i razvoj kostiju. Međutim, takođe je važno da unosite ove tri namirnice koje su jako dobre za zdrave i jake kosti:

Brokoli je najbolji sirov

Brokoli (Brassica oleracea) pripada porodici zelenog povrća i pun je različitih minerala i proteina, a naročito kalcijuma. Najbolje je konzumirati ga u sirovom stanju u obliku salate, mada ga možete jesti i kuvanog, isprženog u malo ulja ili obarenog na pari. Važno je da imate na umu da termalna obrada uništava neke od važnih sastojaka brokolija.

PITAJ DOKTORA online – eKlinika.rs

Najbolji način za očuvanje svih minerala u brokoliju jeste da ga skuvate u provreloj slanoj vodi u periodu od 5-6 minuta.

Susam i jogurt

Susam (Sesamum indicum) je jedan od veoma korisnih suplemenata za borbu protiv osteoporoze, a susamovo ulje se smatra veoma zdravim i često se koristi kao zamena za maslinovo ulje.

U susamu se nalaze velike količine kalcijuma, mangana, bakra, magnezijuma i selena. Susam je takođe odličan izbor za sve one koji nemaju dovoljno kalcijuma u organizmu. Samo dodajte kašičicu semena susama u 0,5 dl jogurta i ostavite da odstoji preko noći, a zatim ujutru to pojedite na prazan stomak.

Podeljeno