Ove namirnice nam pomažu da brže zaspimo i lepše sanjamo

freeimages.com
Podelite:

Sledeće namirnice možete bez griže savesti da grickate pre spavanja..

freeimages.com

freeimages.com

Veliki broj ljudi danas pati od nesanice. Iako se mnogo faktora uključuje kao razlog zašto ljudi ne mogu da spavaju ili imaju loš san, retko kad se pominje da je ključan faktor i hrana koju pojedemo pred spavanje.

1. Hrana koja pomaže da lakše zaspimo

Stručnjaci ističu da nam namirnice bogate melatoninom pomažu da zaspimo. Trešnje su bogate melatoninom i one su savršena užina pred spavanje. Takođe, melatonina ima i u semenkama bundeve koje su bogate magnezijumom koji pomaže da se vaši mišići opuste i da lakše zaspite. Dodatni razlog zbog koga ćete ih još više grickati uz film je to što su kokice namirnica koja vam može pomoći da brže zaplovite u svet snova. Kokice su bogate serotoninom koji reguliše naš ciklus spavanja.

2. Hrana koja pomaže da se ne budimo tokom noći

Ponekad ne možemo da se naspavamo jer se tokom noći stalno iznova budimo. Važno je da budete hidrirani, ali i da u tome ne preterate, da ne biste tokom noći stalno trčali u toalet. Takođe, odlazak u krevet praznog stomaka nikako nije dobar izbor. Često ljudi naprave veliku razliku između poslednjeg obroka i odlaska u krevet i onda se bude zato što im je nizak nivo šećera u krvi. Pre spavanja pojedite jabuku sa puterom od badema, to će vam obezbediti dovoljno glukoze i pomoći da spavate celu noć. Stres takođe može biti razlog zašto se tokom noći budite. Ako smatrate da je stres uzrok vašeg problema onda pre spavanja pojedite kajsiju, ona je bogata vitaminom C koji pomaže da se stres redukuje. Probajte da u vašu večeru uključite šparglu jer vam i ona može pomoći pri rešenju ovog problema.

3. Hrana kao lek protiv noćnih mora

Svima se nekad dogodi da dožive noćnu moru i svako zna da to nimalo nije prijatno. Ako želite da izbegnete ružne snove, pre spavanja jedite namirnice koje su bogate magnezijumom, jer je dokazano da nivo magnezijuma u našem organizmu utiče na snove. Avokado, kelj i spanać su neke od namirnica koje su jako bogate magnezijumom. Pokušajte da izbegavate da pre spavanja jedete sir, dokazano je da on previše povećava endorfin koji pokreće našu maštu, što može prouzrokovati noćne more.

4. Hrana za živopisnije snove

Sa druge strane, ako želite da vaši snovi budu ispunjeni velikom maštom onda slobodno pred spavanje jedite sir. Vitamin B6 takođe pomaže da snovi budu živopisniji. Tuna i banana su bogate vitaminom B6, pa ako želite da vam snovi budu uzbudljivi u večeru uvrstite ove dve namirnice.

5.Hrana kao lek protiv hrkanja

Ako hrčete to može da bude jako iritantno za osobu koja spava pored vas, a sami ne možete to nikako da sprečite. Probajte da pred spavanje pojedete citrusno voće poput limuna, pomorandže ili grejpfruta. Ovo voće bogato je vitaminom C koji može regulisati vaše hrkanje. Večera poput voćne salate od citrusnog voća može vam pomoći da se rešite glasnog hrkanja.

6. Hrana koju treba izbegavati pred spavanje

Sigurno ste čuli da vam čaša crvenog vina može pomoći da zaspite, ali ipak je loša ideja da pred spavanje konzumirate alkohol. Alkohol vam možda može pomoći da se uspavate, ali kvalitet sna je jako loš kada ste pod dejstvom alkohola. To takođe može prouzrokovati hrkanje i pogoršati vaš san. Namirnice bogate kofeinom bi takođe trebalo izbegavati pred spavanje, pa pokušajte da ne pijete kafu posle podne. Kolači isto mogu biti razlog vaše nesanice. Hrana koja sadrži dosta šećera može prouzrokovati da se probudite tokom noći, jer šećer u našoj krvi počinje da deluje nekoliko sati kasnije nakon što pojedemo slatkiš.

Izvor: cosmopolitan

Podeljeno