Ove namirnice su dobre za naš mozak

Podelite:

Zdravom ishranom možemo poboljšati memoriju i sprečiti propadanje kognitivnih funkcija. Ukoliko u ishranu uvrstimo namirnice bogate određenim jedinjenjima možemo sačuvati svoje mentalne sposobnosti.

mozak

 

Sudeći po Lindi Or iz magazina Food Technology, nedavno istraživanje pokazalo je kako šest namirnica i sastojaka može vrlo lako biti uvedeno u našu ishranu kako bi se sperčilo usporavanje kognitivnih funkcija. 

Omega 3 masne kiseline 

Hladnovodne ribe poput lososa predstavljaju odličan izvor masnih kiselina koje su povezane sa poboljšanim kognitivnim funkcijama i smanjenom depresijom. 

Zeleni čaj 

Zeleni čaj je efikasan u poboljšanju mentalne razboritosti i procesu razmišljanja. Efekti zelenog čaja rezultat su kofeina sadržanom u njemu. 

Borovnice 

Ishrana bogata borovnicama može pomoći očuvanju kognitivnih sposobnosti. Sudeći po najnovijoj studiji, žene koje su konzumirale borovnice takođe su imale znatno manji rizik od dobijanja srčanog udara. 

Povrće bogato magnezijumom 

Magnezijum je telu potreban za preko 300 biohemijskih reakcija. On ujedno reguliše i mentalne i nervne funkcije. Povrće poput graška i pasulja bogato je magnezijumom. 

Orasi 

Antoskidanti prisutni u njima smanjuju rizik od neurodegenerativnih bolesti poput Alchajmera. 

Čokolada 

Nekoliko studija pokazalo je kako je konzumacijom kakaoa moguće poboljšati kognitivne funkcije. 

Izvor: B92.net

Podeljeno