Ovo je 10 najzdravijih namirnica!

Freeimages.com
Podelite:

Zdrava ishrana uz fizičku aktivnost je presudna za pravilan razvoj svakog čoveka. Mnogi pri pomenu zdrave hrane, pomisle na bezukusne namirnice koje bi pojeli tek ako moraju. Ali, nije baš tako.

Na listi 10 najzdravijih namirnica, koje vam predstavljamo, nalazi se i čokolada, omiljena poslastica mnogih. Za dobar ukus zdravih namirnica bitna je i njihova priprema. Zato, razmislite šta biste, sa ove liste, mogli baš danas da pripremite za ručak. A, kao desert, slobodno smažite čokoladu.

1. Limun

Zašto je zdrav: Jedan limun sadrži više od preporučene dnevne doze vitamina C, koji pomaže organizmu u borbi protiv upala, jača kosti i održava zdrav nivo holesterola. Limun može da spreči i razvoj kancerogenih raka.

Savet: Dodajte krišku limuna šoljici zelenog čaja. Studija je dokazala da citrusi u telu pomažu da se apsorbuju antioksidanti iz zelenog čaja za čak 80 odsto!

2. Brokoli

Zašto je zdrav: Jedna manja porcija brokolija sadrži više od potrebnog dnevnog unosa vitamina K – koji je važan za izgradnju i očuvanje kostiju. Takođe, ista količina brokolija može da spreči razvoj raznih malignih bolesti, prenosi portal fitnessmagazine.com.

Savet: Zagrejte ih. Ukoliko to učinite u mikrotalasnoj, oni će u sebi da zadrže i do 90 odsto vitamina C. Ako to učinite kuvanjem, zadržava samo 66 odsto spomenutog vitamina.

3. Čokolada

Zašto je zdrava: Samo nekoliko kockica čokolade na dan može da snizi visok krvni pritisak. Kakao prah je bogat flavonoidima, antioksidantom koji snižava i holesterol.

Savet: Nekoliko kockica crne čokolade sadrži 53.5 miligrama flavonoida, dok mlečna sadrži samo 14.

4. Krompir

Zašto je zdrav: Jedan crveni krompir sadrži 66 mikrograma folne kiseline, koja je neophodna za razvoj i rast deteta. Jedan slatki krompir je prepun vitamina A koji je zadužen za jačanje imuniteta.

Savet: Neka se krompir ohladi pre nego što ga pojedete. Istraživanja pokazuju kako na ovaj način možete da izgubite višak kilograma jer će vam ohlađeni krompir posle jela pomoći da potrošite skoro 25 odsto više masnoće posle obroka.

5. Losos

Zašto je zdrav: Odličan je izvor omega-3 masnih kiselina koje su povezane sa smirivanjem depresija, srčanih oboljenja i karcinoma.

Savet: Redovna konzumacija lososa smanjuje rizik od nastanka makularne degeneracije oka koja se javlja u kasnijoj životnoj dobi i može da dovede do gubitka vida.

6. Orasi

Zašto su zdravi: Sadrže najviše omega-3 masnih kiselina, koje snižavaju holesterol, poboljšavaju raspoloženje i bore se protiv razvoja malignih bolesti.

Savet: Pojedite nekoliko oraha posle večere – melatonin iz oraha garantuje dobar san.

7. Avokado

Zašto je zdrav: Prema nekim studijama snižava holesterol za čak 22 odsto. Avokado takođe sadrži velike količine kalijuma koji pomaže u snižavanju krvnog pritiska, a prema američkom Nacionalnom institutu za srce, pluća i krv, jedan od najboljih načina kontrolisanja visokog krvnog pritiska je upravo unošenje dovoljnih količina kalijuma.

Posavetujte se sa lekarima online u samo 3 klika putem servisa www.eklinika.rs.

Savet: Dodajte ga salatama a on će pomoći organizmu da apsorbuje nutrijente iz ostalih namirnica

8. Beli luk

Zašto je zdrav: Odličan je u borbi protiv raznih bolesti, a navodno može da spreči razvoj bakterija, poput ešerihije.

Savet: Pazite kako ga obrađujete tokom kuvanja – češnjak koji se prekuva gubi hranljive sastojke.

9. Spanać

Zašto je zdrav: Najveća blagodat spanaća je količina vitamina i minerala: bogat je izvor folne kiseline (49 odsto preporučenog dnevnog unosa po obroku), vitamina A, B, C, E, gvožđa, mangana i kalijuma.

Savet: Česta konzumacija spanaća ostaviće i vidljive posledice na vašoj kosi, koži i noktima, s obzirom da kompleks vitamina B utiče na njihovu lepotu.

10. Mahunarke

Zašto su zdrave: Ako jedete mahunarke četiri puta nedeljno možete da smanjite rizik od srčanih bolesti za 22 odsto, a ta ista navika može da smanji rizik od razvoja raka dojke.

Savet: Što je mahunarka tamnija, to više antioksidanta sadrži. Istraživanje pokazalo da crni grašak ima 40 odsto više antioksidanata od ostalih vrsta graška.

Posavetujte se sa lekarima online u samo 3 klika putem servisa www.eklinika.rs.

eKlinika.rs / ALO!

Podeljeno