Pobedite sindrom kompjuterskog vida

Podelite:

Da li provodite više od dva sata dnevno pred kompjuterom? Ako je vaš odgovor da, onda je moguće da ste u opasnosti od sindroma kompjuterskog vida.

sindrom kompjuterskog vida

 

Savremeni čovek teško da provodi svega dva sata pred kompjuterom, pogotovo ukoliko je njegov posao vezan za računare. Zbog toga i ne čudi sve veći broj odraslih koje pogađa sindrom kompjuterskog vida. 

Istraživanje sprovedeno na državnom Univerzitetu u Njujorku pokazuje da skoro devet od deset radnika zaposlenih u kancelarijama, čiji posao uključuje intenzivni rad za kompjuterom, pati od ovog sindroma. 

Iako je reč o privremenom stanju, sindrom kompjuterskog vida nije sasvim bezopasan. On je izazvan dugim neprekinutim periodima gledanja u ekran računara a može izazvati glavobolju, zamagljen vid, bol u vratu, umor, zamor očiju, smanjenje njihove vlažnosti i povećanje nadraženosti kao i probleme u ponovnom fokusiranju pogleda. 

Evo nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da sindrom kompjuterskog vida držite na bezbednoj udaljenosti od vaših očiju. 

Redovno kontrolišite vid i pregledajte očni mišić. Ukoliko ne nosite naočare ili sočiva prema uputstvu oftamologa, posledice će ubrzo biti veoma uočljive. 

Postavite pravilno monitor vašeg kompjutera – trebalo bi da bude postavljen na udaljenosti jednakoj dužini vaše ruke, tačno ispred vas a ne sa strane. Preporučuje se da centar monitora bude ispod nivoa vaših očiju kako se vaš vrat ne bi zamarao.

oci

 

Obezbedite doboljno svetlosti. U ovom slučaju ne postoje univerzalna pravila, jer je svačijem oku potrebna različita količina svetlosti. Ipak, preporučuje se da vaš kompjuter nikada ne bude jedini ni najjači izvor svetlosti u prostoriji. 

Umanjite odsjaj. Instaliranje posebnih filtera na monitor koji umanjuju njegovo zračenje kao i podešavanje jačine svetlosti i kontrasta boja na monitoru mogu kontrolisati odsjaj kompjutera. 

Trepćite redovno. Neprekidno zurenje može dovesti do sušenja očiju pa učestalije treptanje može održati njihovu vlažnost. Takođe obratite pažnju na ventilatore i klima uređaje u prostorije i ne dozvolite da oni isuše vazduh. 

Čistite monitor redovno. Prašina može umanjiti jasnoću slike monitora što otežava rad očiju. 

Pravite kratke pauze. Hodajte, protegnite se ili jednostavno usmerite pogled na bilo šta što nije monitor pred vama. Trebalo bi to da činite na svakih petnaest minuta kako bi se vaše oči dovoljno odmorile. 

Izvor: B92.net

Podeljeno