PREKO POTREBNO Pet načina da se oslobodite stresa

Freeimages.com
Podelite:

Ne postoji osoba koja je aktivna u ovom modernom dobu, a da nije pod stresom.

Foto: Print Screen/Instagram

Foto: Print Screen/Instagram

Ali, da bismo koliko toliko sačuvali svoje zdravlje i uspeli da se zaštitimo od spoljnih uticaja, bilo bi dobro da savladamo neke „veštine“.

Evo predloga kako da se oslobodite stresa:

1. Prihvatite situaciju
Kada se zaglavite u saobraćaju odmah mislite kako su se svi urotili protiv vas…Pokušajte da budete racionalni. Evo kako: Ako ne možete da utičete na situaciju onda ne bi valjalo ni da dodatno sebi otežavate. Ono što ne možete da promenite treba da prihvatite. Ovako je veća verovatnoća da ćete problem i da rešite.

2. Vežbajte
Ovo bi možda mogao da bude i najbolji saveznik u borbi protiv stresa. Tokom treninga, a posebno posle njega, osećaj stresa se zameniti osećaj zadovoljstva. Trčanje, pa čak i obična šetnja snižavaju krvni pritisak i pomažu vraćanju prirodnog ritma disanja, povećavaju nivo energije i izbacuju iz kolotečine. Ako ste za neki žešći trening probajte sa boksom! Taj sport je jedan od najdelotvornijih za oslobađanje od stresa.

Potrebno vam je mišljenje DOKTORA? eKlinika.rs je pravo mesto za vas.

3. Naspavajte se
Ako vam nedostaje san, veće su šanse da podlegnete stresu. Potrudite se da na spavanje odlazite ranije, a probajte i da odagnete loše misli i brige. Čitanje u krevetu jedna je od proverenih metoda! Takođe, za bolji san izbegavajte tešku i začinjenu hranu tokom večeri kao i gledanje TV-a neposredno pre odlaska na počinak.

4. Dišite
Kad osetite kako vas stres pritiska, probajte da ga otklonite disanjem, najprirodnijim sredstvom za smirenje. Duboko udahnite, pa onda lagano izdahnite. Naučite da meditirate, počevši s jednostavnim vežbama opuštanja. Ako želite da usavršite tehnike opuštanja disanjem, svakako isprobajte jogu koja objedinjuje više tehnika u borbi protiv stresa. I pilates je dobar izbor za razvijanje svesti o pravilnom disanju u kombinaciji s pokretom i oslobađanjem napetosti u telu.

5. Izdvojite vreme za sebe
To što ste kod kuće, ne znači da ste pobegli od stresa. Osigurajte u domu prostor i vreme samo za sebe, a mobilni isključite. Smislite šta biste mogli da radite u slobodno vreme, što bi vas opustilo. Koju god aktivnost da izaberete neka se razlikuje od onoga što svakodnevno upražnjavate.

 

Potrebno vam je mišljenje DOKTORA? eKlinika.rs je pravo mesto za vas.

 

eKlinika.rs / Izvor: ALO!

Podeljeno