Proliv – sta da jedete kada se osecate uzasno

Podelite:

Imate proliv? Možda ste pojeli pogrešnu namirnicu, možda ste pod stresom ili nemate pojma zašto vas muči stomak. Niste sigurni šta da jedete da stvar ne bude gora. Evo kratkog vodiča – bezbedna ishrana kod proliva.

Banane

Blagog su ukusa, lako se vare i dobar su izbor za rešavanje grčeva u crevima. Visok nivo kalijuma u bananama pomaže nadoknadu elektrolita koji se gube kod izuzetno upornog proliva. Banane su bogate pektinom, rastvorljivim vlaknima koja pomažu u apsorpciji tečnosti u crevima i na taj način stežu stolicu. Sadrže dobru količinu inulina, drugih rastvorljivih vlakana. Inulin je prebiotik, supstanca koja podstiče rast korisnih bakterija (probiotika) u crevima.

Beli pirinač i krompir pire

Ova hrana će prijati vašim crevima. Zbog male količine vlakana i lako svarljivog skroba neće vam pogoršati proliv. Jedite krompir i pirinač bez dodavanja putera ili margarina – zbog masti oni mogu da vas iritiraju i izazvu crevne grčeve.

Pire od jabuka

Kao banane i jabuke su dobar izvor pektina. Međutim, velika količina vlakana u sirovim jabukama čini ih previše grubim za osetljive organe za varenje. Kuvanje ili pečenje ih čini lakšim vašem sistemu za varenje, a omogućava vam koristi od pektina, šećera i drugih hranljivih materija koje se nalaze u njima.

Tost od belog hleba i krekeri

Kada creva rade normalno važno je da se jedu zdravi proizvodi od celog zrna. Međutim, kada imate proliv bolje je da se okrenete prerađenoj hrani od pšenice. Uklanjanjem spoljašnjeg omotača zrna ove namirnice postaju lako svarljive. Kao bonus, soli (natrijum) u krekerima i slanim štapićima omogućavaju vraćanje ravnoteže elektrolita.

Jogurt

Obično se peporučuje da se mlečni proizvodi izbegavaju tokom epizode akutne dijareje. Jogurt je izuzetak od tog pravila. Potražite jogurt koji sadrži žive probiotske kulture, tačnije Lactobacilus acidofilus i Bifidobacilum bifidum. Ove aktivne kulture su probiotici i izgleda da pomažu da se uspostavi ravnoteža korisnih bakterija u crevima.

Kuvana piletina

Zahvaljujući svom sastavu kuvano belo pileće meso je lako svarljiv izvor belančevina. To je siguran način da unesete neophodne hranljive materije. Maslac i ulje su teški za nadražene organe za varenje, pa izbegavajte prženje i dinstanje.

Borovnice

Suve borovnice se u Švedskoj od davnina koriste za lečenje proliva. Dr Varo Tajler u svojoj knjizi Izbor bilja preporučuje da se jedu suve borovnice ili da se kuva čaj od mlevene suve borovnice (kuva se 10 minuta).

Borovnice pomažu kod proliva zahvaljujući sadržaju tanina, koji blagotvorno deluju na sluzokožu, smanjuju upalu i lučenje tečnosti i sluzi. Sadrže i supstance zvane antocijanidi, koje imaju antibakterijska svojstva, a i dobar su izvor antioksidanasa. Na kraju, borovnice su još jedan dobar izvor rastvorljivih vlakana pektina.

Biljni čaj

U redu, ovo je piće, a ne hrana, ali deluje umirujuće na organe za varenje. Ništa nije prijatnije od pijuckanja toplog čaja. Dva čaja su posebno dobra kod proliva: nana i kamilica.

Čaj od nane: menta ima umirujuće dejstvo na gastrointestinalni sistem. Smatra se da smiruje i opušta mišiće duž creva, čime smanjuje grčeve. Izgleda i da smanjuje gasove u crevima.

Čaj od kamilice: lekovit je cvet kamilice. Zbog toga dajte prednost čaju koji sadrži cvet u odnosu na čaj u filter vrećicama, koji ponekad sadrži mlevenu celu biljku. Cvet kamilice efikasno smanjenje upalu creva i umiruje grčeve.

Izvor: porodicnilekar.net

Podeljeno