Protiv gripa, topla supa

Podelite:

Obrocima bogatim ugljenim hidratima i masnoćom možete da se odbranite od virusa influence. Domaći tečni obrok sadrži lako svarljive proteine koji jačaju organizam, vitamine B grupe i malo masti

Freeimages.com

Freeimages.com

DA biste se što pre izborili sa gripom, na jelovniku bi trebalo da bude 15 odsto belančevina, 30 odsto masnoća i 55 procenata ugljenih hidrata. Svaki dan trebalo bi uzeti tri kašičice maslinovog ulja u obrocima i salatama, i pojesti domaću pileću supu, jer je to najbolji tečni obrok tokom svake prehlade, sadrži lako svarljive proteine, nepohodne organizmu da se oporavi, vitamine B grupe i malo masti.

Uopšteno, kod gripa, i u prevenciji gripa, svi obroci moraju da budu hranljivi ali vrlo lagani, bogati kompleksnim šećerima ili ugljenim hidratima. U ishranu treba uvrstiti testeninu, pirinač, krompir i dosta hleba od integralnog brašna, ako je moguće obogaćen semenkama susama (sadrži kalcijum) i suncokreta (bogat je izvor vitamina E).

Šargarepa, spanać, blitva, brokoli bogati su beta-karotenom, pigmentom koji se u organizmu pretvara u vitamin A, a pomorandže, kivi, peršun i paprike sadrže velike količine vitamina C. Ne treba zaboraviti i beli luk koji se oduvek primenjuje u lečenju katara, smanjivanju bola u grlu, snižava temperaturu i pomaže u lečenju infekcija disajnih puteva.

NEDELjNI JELOVNIK

DORUČAK: Ujutru pojedite tri kašike zobenih pahuljica, kašičicu lanenih semenki s mlevenim suvim šljivama, kašičicu meda od bagrema. Sve to prelijte kefirom. Za jutarnji međuobrok odaberite voće i energetsku pločicu, a za popodnevni fermentisani mlečni proizvod koji sadrži veću količinu probiotika.

PONEDELjAK

Ručak: pileća supa (150g), kuvana piletina (70g), puding, čaša soka od pomorandže

Večera: riba na žaru (70g), pečurke na žaru (100 g), ječmeni hleb (80 g), čaj

UTORAK

Ručak: pita sa zeljem i koprivama (150 g), čorba od crvenog luka (100 g), dva kivija, čaša soka od borovnice

Večera: pastrmka (100 g) i pečeni krompir s maslinovim uljem (80 g), salata od rukole (100 g), ražani hleb (80 g), griz sa čokoladom

SREDA

Ručak: pileća supa sa pirinčem (150g), sveže šargarepe i cvekla za salatu (200 g), čaj s pomorandžom i cimetom

Večera: dinstani krompir i kiseli kupus sa nemasnom svinjetinom (150g), crni hleb (80 g), voćna salata sa šumskim voćem

ČETVRTAK

Ručak: dinstani krompir i kiseli kupus sa nemasnom svinjetinom (150 g), crni hleb (80 g), voćna salata

Večera: barena teletina (100 g), pohovane tikvice (80 g), hleb sa semenkama bundeve (80 g), kruška, čaj od mente

PETAK

Ručak: salata sa

piletinom (200 g), jedna jabuka, mineralna voda

Večera: tuna na žaru (100 g), palenta, kuvana blitva (50 g), kukuruzni hleb (80 g), čaj od lipe s medom

SUBOTA

Ručak: teleća čorba (100 g), salata od cvekle i šargarepe sa rendanom jabukom (100 g), čaša soka od ananasa

Večera: sir na žaru (100 g), patlidžani na žaru sa belim lukom (150 g), crni hleb (80 g), banane zapečene sa medom, sok od jabuke

NEDELjA

Ručak: francuska supa od luka (100 g), salata od kuvane piletine, preprženih kockica hleba, zelene salate (100 g), šaka badema, sok od kajsije

Večera: omlet od jaja i nemasne ćureće šunke (150 g), salata puterica (150 g), štrudla s jabukom i suvim grožđem uz dodatak cimeta, čaj od đumbira

logic

Izvor: Novosti

Podeljeno