Prvi korak u uklanjanju celulita

Podelite:

Na prvom mestu nalaze se loše navike u ishrani, ne bez razloga. Kao i kod mnogih drugih poremećaja pravilna ishrana prestavlja osnovu dobrog zdravlja, koje je se odražava na naš dobar i zdrav izgled. 

paradajz

Glavni uzroci nastanka celulita su:

  • Loše navike u ishrani
  • Nedovoljno uzimanje vode (minimum bi trebao da bude oko 2 litre dnevno)
  • Nepravilno disanje
  • Odsustvo odgovarajućih vežbi
  • Predugo sedenje
  • Napetost
  • Zamor
  • Cigarete, kafa i alkohol
  • Zagađenost vazduha

Sve ovo utiče na zadržavanje toksina, koje organizam da bi ih što više „udaljio“ od vitalnih organa, smešta na periferiju organizma – ispod površinskih slojeva kože. 

Od nabrojanih uzroka nastanka celulita dosta žena će uočiti da su izložene bar polovini. 

Stalna borba sa celulitom Počnite od ishrane 

Vidite da se na prvom mestu nalaze loše navike u ishrani, ne bez razloga. Kao i kod mnogih drugih poremećaja pravilna ishrana prestavlja osnovu dobrog zdravlja, koje je se odražava na naš dobar i zdrav izgled. 

Iako standardnog tretmana ishranom protiv celulita nema, strategija napada zavisi od stepenu poremećaja, a zasniva se na niskokaloričnoj ishrani i stalnim telesnim aktivnostima. Dijetoterapija celulita je stoga podosta individualna, no neka pravila vrede gotovo za sve slučajeve. 

Prvi i osnovni nutricionistički pristup pri uklanjanju celulita svakako je postavljanje uravnotežene i pravilne ishrane bogate vitaminima, mineralima i vlaknima. Trudite se da imate redovne obroke, tri glavna i dve užine. Količina unete energije treba da odgovara vašim dnevnim potrebama, a unos namirnica treba da bude raznovrstan, tj. iz svake grupe namirnica treba uneti bar po jednu namirnicu. 

Redovnim konzumiranjem žitnih pahuljica, crnog i integralnog hleba i testenina, integralnog pirinča, svežih salata i variva od povrća, svežeg voća unećete dovoljnu količinu biljnih vlakana, izuzetno važnih za dobru probavu. Time smanjujete količinu toksina u vašem organizmu, jer se hrana kraće zadržava u vašim crevima, imaćete duže osećaj sitosti, a biljna vlakna regulišu i apsorpciju hranljivih materija. 

Voće i povrće treba jesti svaki dan, zbog bogatstva mineralima i vitaminima, za regulisanje međućelijske izmene materija. Preporučuje se: spanać, kelj, blitva, brokuli, zelje, sušeno voće (ali ne u velikim količinama), ananas, jabuke, kivi, grejpfrut, narandže. Krvne sudove jačaju i štite: jagode, borovnice, maline, crno grožđe, šljive, agrumi, paprika, zbog sadržaja vitamina C i bioflavonoida. 

Svakako važan je i dovoljan unos tečnosti (bar 2 l dnevno), prvenstveno čista voda ili nezaslađeni biljni čajevi, koja omogućava lakšu eliminaciju otpadnih materija i toksina iz organizma i višak natrijuma. Hranu ne treba preterano soliti, natrijum se već nalazi u mnogim namirnicama pa dnevno treba u jela maksimalno dodati pola kašicice soli ukupno. Inače natrijum pospešuje zadržavanje vode u organizmu. 

Savetuje se izbegavanje slatkiša, gaziranih pića i alkohola. 

Anticelulitna dijeta podrazumeva ishranu bogatu i biljnim uljima i konzumiranje namirnica koje sadrže dovoljne količine vitamina A, E, C i K koji poboljšavaju tonus kože i jačaju vene i kapilare. Dakle, ona ne zahteva oduzimanje kalorija, već hranu koja se može prijatno i lako svariti. 

Belančevine treba svakodnevno unositi jer učestvuju u izgradnji i obnovi tkiva. Treba birati posne vrste mesa (piletina, ćuretina, nemasna junetina i jagnjetina) koje je izvor biorazgradivog gvožđa, vitamina B i minerala. Makar dva puta nedeljno u jelovniku treba da se nađe riba jer je izvor lako svarljivih proteina, fosfora, kalijuma, magnezijuma i nezasićenih masnih kiselina. Jaja su bogata belančevinama, ali ih treba unositi od 2 – 3 komada nedeljno, jer žumance sadrži puno holesterola. Belance se može jesti češće i smatra se izuzetnim izvorom kvalitetnih belančevina. 

Mahunarke pored toga što su izvor belančevina sadrže vitamine B1 i B2, kalcijum, fosfor i magnezijum. Uvrstite ih u svoj jelovnik bar jednom nedeljno. 

Bitan je i način pripremanja hrane. Hranu treba pripremati na pari, u foliji, na žaru ili teflonskom tiganju čime se maksimalno čuva hranljiva vrednost namirnica, a ovako pripremljenoj hrani ne dodavati masnoće, ili se na kraju pripreme može dodati malo hladno ceđenog biljnog ulja. 

Još nekoliko preporuka:

  • Nikad ne jedite brzo
  • Izbegavajte napetost za vreme jela, kao što je gledanje TV
  • Jedite uvek u isto vreme, jer tako želudac najbolje funkcioniše
  • Uvek uživajte u hrani, cak i kad postoje ogranicenja. Upotrebite maštu da stvorite zanimljive i ukusne jelovnike

Neka jela bi trebalo izbegavati: kobasice, slaninu, salame, grickalice, soljeno meso, slane sireve, prženu hranu, gazirana pića, zasićene masnoće, viršle, konzervisane supe, jake začine i začinjena jela, mnogo kafe. 

Ako detaljno poznajemo procese koji se odvijaju pri nastanku celulita, onda znamo da moramo za uspešno uklanjanje uspostaviti ravnotežu između funkcije razgradnje celulita sa funkcijom izlučivanja toksina i tečnosti iz organizma. A da bi se uspostavila dobra funkcija eliminacije toksina moramo se obratiti pravilnoj ishrani. Menjajte navike – višestruka korist 

Samo uvođenje pravilne ishrane nije dovoljno da bi se problem uklanjanja celulita rešio. To čini osnovu eliminacije celulita i omogućava da se uklonjeni celulit drži pod kontrolom.

  • Počnite sa redovnim masažama kritičnih predela, za početak je bolje to prepustiti stručnim licima. Masaža kvalitetnim anticelulit preparatima stimuliše cirkulaciju krvi i limfe i pospešuje eliminaciju celulita. Ovo se može kombinovati sa različitim anticelulit tretmanima.
  • Redovno vežbajte, bar 3 puta nedeljno po sat vremena. Preporučuju se vežbe razgibavanja i istezanja, kao i vežbe brzih pokreta (aerobik ili sl.), s tim da one moraju biti takve da se pri vežbanju zadišete i oznojite.
  • Smanjite napetost sa nečim što vas smiruje. Čitajte, šetajte, provodite vreme sa dragim ljudima. Posvetite sebi bar sat vremena dnevno. Napravite atmosferu u kojoj ćete se osećati prijatno.
  • Obezbedite sebi dobar san.
  • Ako obavljate posao koji zahteva sedenje, pravite pauze da se malo istegnete i razgibate.
  • Osigurajte organizmu dovoljne količine kiseonika, najbolje provođenjem određenog vremena u prirodi. Dopustite koži da se znoji.
  • Budite uporni! Rezultati bilo kojeg anticelulit programa tek se počinju nadzirati nakon 6 nedelja, zato se ne treba obeshrabriti kada promene ne budu vidljive nakon nekoliko dana.

Promenom svojih navika, ne samo da dobijate bitku u borbu sa celulitom, već delujete na poboljšanje vašeg celokupnog psihičkog i fizičkog zdravlja. Primer sedmodnevnog jelovnika 

Svakodnevno 30 – 45 min pre doručka popiti sveže pripremljen sok od dve velike pomorandže i jednog limuna 

DAN I 

Doručak: obrani probiotski jogurt 1 šolja 

ovsene pahuljice 3 supene kašike 

mleveno jezgrasto voće 1 supena kašika 

Užina: jagode 200 g 

zeleni čaj 1 šolja 

integralni keks 30 g 

Ručak. pileća supa 

pečena pastrmka 200 g 

bareni kukuruz 200 g 

zelena salata ½ kom, sa jabukovim sirćetom i maslinovim uljem 

integralni hleb 30 g 

Užina: mlečni šejk – mleko 1 šolja, banana 1 manja, 1 supena kašika pšeničnih klica 

Večera: zelena salata ½ kom 

posni sir 100 g 

integralni hleb 60 g 

DAN II 

Doručak: integralni dvopek 50 g 

sirni namaz 1 supena kašika 

rendana šargarepa 1 kom 

pečeni susam 1 supena kašika 

obrani probiotski jogurt 1 šolja 

Užina: trešnje 200 g 

zeleni čaj 

integralni keks 30 g 

Ručak: pileća supa 

dinstano pileće belo meso 150 g 

varivo od šargarepe i graška 150 g 

salata od rendanog celera 

integralni hleb 30 g 

Užina: voćni jogurt – 1 šolja jogurta, 2 KK meda, 1 manja rendana jabuka 

pšenične klice 1 supena kašika 

cimet 

Večera: bareno jaje 1 kom 

salata od rotkvica i paradajza 150 g 

integralni hleb 30 g 

DAN III 

Doručak: kuvana palenta 1 šolja 

obrani jogurt 250 ml 

1 SK pečenog suncokreta 

Užina: višnje 200 g 

zeleni čaj 

integralni keks 30 g 

Ručak: čorba od povrća 

salata od crvenog pasulja 200 g 

salata od svežeg kupusa 200 g 

integralni hleb 30 g 

Užina: sojin šejk – 3 SK sojinog mleka, 2 KK meda, voda 250 ml 

Večera: omlet sa povrćem – 1 jaje, razno povrće 150 g, malo mleka, začini 

integralni hleb 60 g 

obrani jogurt 250 ml 

DAN IV 

Doručak: salata od krastavca – seckani krastavac 100 g, 1 SK pavlake 

integralni hleb 60 g 

obrani jogurt 250 ml 

Užina: kajsije 200 g 

zeleni čaj 

integralni keks 30 g 

Ručak: čorba od povrća 

skuša sa roštilja 200 g, prelivena maslinovim uljem 

barena blitva sa belim lukom 150 g 

paradajz sa maslinovim uljem i bosiljkom 150 g 

integralni hleb 30 g 

Užina: mlečni šejk – mleko 1 šolja, banana 1 manja, 1 supena kašika pšeničnih klica, ovsene pahuljice 1 SK 

Večera: pečeni susam 1 SK 

1 SK pavlake 

integralni hleb 60 g 

DAN V 

Doručak: ovsena kaša – 50 g ovsenih pahuljica, 150 ml vode 

med 1 SK 

obrano mleko 250 ml 

Užina: breskve 200 g 

zeleni čaj 

lanene pločice 30 g 

Ručak: juneća čorba 

barena junetina 150 g 

dinstani kupus 200 g 

salata od praziluka 150 g 

integralni hleb 60 g 

Užina: mleko 250 ml 

kornfleks 30 g 

Večera: vitaminska salata – kupus 100 g, šargarepa 100g, cvekla 50, jabukovo sirće, maslinovo ulje 

integralni hleb 60 g 

DAN VI 

Doručak: presovana šunka 30 g 

kečap 1 SK 

rotkvice 100 g 

integralni hleb 60 g 

obrani jogurt 250 ml 

Užina: voćna salata – banana 50 g, jabuka 50 g, pomorandža 50 g, mleveni bademi 1 SK 

zeleni čaj 

integralni keks 30 g 

Ručak: spanać 200 g 

pečeno jaje 1 kom 

kupus salata 150g 

integralni hleb 30 g 

Užina: mlečni šejk – mleko 1 šolja, banana 1 manja, 1 supena kašika pšeničnih klica 

Večera: grčka salata – luk 50 g, krastavac 50 g, paradajz 100 g, 3 masline, paprika 50 g, feta sir 100 g, maslinovo ulje 1 KK 

integralni hleb 60 g 

DAN VII 

Doručak: kuvana testenina 1 šolja 

posni sir 100 g 

obrani jogurt 250 ml 

Užina: maline 200 g 

zeleni čaj 

integralni keks 30 g 

Ručak: krem čorba od brokulija 

šnicle lososa 150g 

bareni brokuli 200 g 

paprika 200 g 

integralni hleb 30 g 

Užina: sojin šejk sa malinama – sojino mleko 3 SK, voda 250 ml, maline 100 g, med 2 KK, pšenične klice 1 SK 

Večera: zelena salata 1 kom, rendani kačkavalj 30 g, maslinovo ulje 1 KK, jabukovo sirće 

integralni hleb 60 g

Izvor: B92.net

Podeljeno