Semafor zimske ishrane

Podelite:

Hrana je vaš najbolji saveznik u borbi s virusima, ali samo ako pravilno birate namirnice. Jedite sve, nešto povremeno, nešto umereno, a nešto svakodnevno.

CRVENO SVETLO: SAMO POVREMENO

 

semaforBELI ŠEĆER

Većina nas jede češće nego što bi trebalo jer deluje kao stimulans, izvor energije i dobrog raspoloženja. Nažalost, efekti su kratkotrajni, što nas tera da jedemo još.

 

CRVENO MESO

U koje spadaju govedina, junetina, ovčetina, jagnjetina i svinjetina. Što je meso masnije, to je veći izvor holesterola i zasićenih masti. Sadrži i gvožđe, pa ga treba jesti ponekad.

 

ALKOHOL 

U većim količinama šteti organizmu, prvenstveno organima za varenje i jetri. Ali to ne znači da treba da se odreknemo čaše crnog vina uz ručak ili poneke zdravice.
BELO BRAŠNO i proizvodi od belog brašna sadrže proteine lošeg kvaliteta i skrob, koji deblja. Nedostaju im vitamini i biljna vlakna neophodna za normalnu probavu, kojih ima u celom zrnu žitarica.

MESNE PRERAĐEVINE

Poput kobasica, viršli, pašteta i salama povećaju rizik od bolesti organa za varenje. Posebno su opasni aditivi koji se dodaju zarad poboljšanja ukusa prerađevina od mesa.

GRICKALICE

Su pune soli, ugljenih hidrata, aditiva i zasićenih masnih kiselina, koje dokazano loše deluju na srce i krvne sudove. Veoma su kalorične, što znači da su pogubne po liniju.

ŽUTO SVETLO: UMERENO

 

semafor 2DOMAĆI KREMOVI I PUDINZI

 Su dobra zamena za čokoladne torte i kolače pune jaja, oraha i margarina jer sadrže puno mleka. Ne preterujte, uzmite malo, tek da vas mine želja za slatkim.

INDUSTRIJSKE PAHULJICE

Su idealne za doručak, ali samo ako nisu pune aditiva, rafinisanog šećera, veštačkih boja i aroma, i zato birajte zobene i kukuruzne, bez ikakvih dodataka.

MARGARIN

Je veoma koristan ako ga uzimate u malim količinama. Pravi se od biljnih ulja, pa je bogat zdravim nezasićenim masnim kiselinama. Ne sadrži holesterol koji je veoma štetan.

KARI

Ima antioksidantno i antiinflamatorno dejstvo. Pomaže kod umora i artritisa, reguliše krvni pritisak i jača srce. Veoma je pikantan, pa se ne preporučuje osobama sa oboljenjima želuca.

KAFA

Je više od napitka. Budi nas, popravlja koncentraciju i raspoloženje, deo je sjajnih rituala, ali samo ako ne preterujete. S dve šolje dnevno vaše mentalne aktivnosti biće na maksimumu.

BELI PIRINAČ 

Nije nezdrav jer sadrži deset puta više B vitamina i folne kiseline nego smeđi pirinač. Jedite ga umereno jer prekomeran unos povećava rizik od dijabetesa tipa 2.

ZELENO SVETLO: ČESTO

 

semafor3

RIBA

Naročito plava morska,  spada u najzdravije namirnice jer sadrži omega-3 masti, koje smanjuju rizik od srčanih oboljenja, karcinoma, moždanog udara… Jedite je tri puta nedeljno.

JOGURT

Sadrži korisne bakterije koje podstiču varenje i regulišu crevnu floru.  Osim toga, obezbeđuje organizmu dovoljne količine kalcijuma, bez kog nema jakih kostiju i zdravih zuba.

ORASI

Su odličan izvor omega-3 masnih kiselina, koje smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja. Zbog velike kalorijske vrednosti jedite po jednu šaku oraha tri puta nedeljno.

PILETINA  

Ne sadrži mnogo masnoće, zbog čega je mnogo zdravija od crvenog mesa. Obiluje vitaminima i lako se vari, naročito kad joj se odstrani kožica. Najzdravija je grilovana i kuvana na pari.

CITRUSI 

Sadrže puno vitamina C i pektina, koji pomaže organizmu da se oslobodi toksina. Obiluju i balastnim materijama koje normalizuju probavu i ubrzavaju skidanje suvišnih kilograma.

ŠARGAREPA

Je najbolji izvor karotena, bez kojeg nema zdrave i lepe kože i kose, pravilnog rada jetre i dobrog vida. Osim toga, ona ublažava umor koji je posledica intelektualnog rada i stresa.

Izvor: zena blic

 

Podeljeno