Šta je odgovorno ponašanje tokom trudnoće?

Podelite:

Trudnoća je velika životna prekretnica i svaka žena bi morala da zna kako da se odgovorno ponaša da bi donela na svet zdravu bebu.

Dr Marica Đuran, specijalista ginekologije i akušerstva Doma zdravlja Dr Ristić, objašnjava za Žena.rs portal da unos hrane kod trudnice treba da bude tek za 300 do 500 kalorija energetski bogatiji nego pre trudnoće, i naglašava da je najbitniji odabir namirnica.

Za pravilan unos belančevina i masti preporučuje se riba, jaja, nemasna mesa, mlečni proizvodi, a ukoliko je trudnica vegeterijanka treba povećati unos soje, sočiva. Sveže voće i povrće daće potrebne minarale i vitamine i pored svega treba piti oko 2 litra vode dnevno. Alkohol je strogo zabranjen – naglašava dr Đuran.

34184_shutterstock_64539385_iff

VITAMINI I MINERALI KOJI SU POTREBNI TRUDNICI

U toku trudnoće raste potreba za folnom kiselinom, vitaminima  B6, B12, vitaminom E i D, a od minerala najvažniji je unos kalcijuma, magnezijuma, gvožđa, cinka. Sve ovo sadrži pravilna ishrana, a ukoliko je potrebna korekcija ginekolog će odrediti dogovarajuće suplemente – kaže ginekolog.

LEKOVE NE UZIMATI BEZ ZNANJA LEKARA

Pre trudnoće i u prvom trimestru neophodno je unošenje dodatnih 400 mcg folne kiseline. Ako su potrebni neki dodaci, suplementi ishrani ginekolog će prepisati i njih. Ukoliko trudnica boluje od epilepsije, poremećaja štitne žlezde, astme ili nekih drugih hroničnih bolesti, terapija će se korigovati lekovima koji su dozvoljeni u trudnoći. Nijedan lek ne treba uzimati bez saveta i znanja lekara, naročito ne uobičajnu prvu pomoć kod prehlada, tipa aspirini i slično. Paracetamol je dozvoljen u trudnoći, kao i antibiotici penicilinske grupe – objašnjava dr Đuran.

U SEKSU UŽIVAJTE SAMO AKO NEMATE BOLOVE I KRVARENJA

– Ukoliko trudnica nema bolove i krvarenje, seksualni odnosi su dozvoljeni. Bitno je da se ne unese infekcija, dakle jako je važna vernost partnera, a lekari ipak savetuju kondom. Pri kraju trudnoće savetuje se seksualna apstinencija – upozorava lekar.

24150_5_300x0

POŽELJNA JE UMERENA AKTIVNOST

Trudnica treba da bude aktivna skladno svom stanju, ali mora da prilagodi vežbe tome. Tako da ne treba da posećuje teretane, da vozi rolere, bicikle, da vesla i slično. Dozvoljene su blaže vežbe, pilates i joga za trudnice, umerene šetnje i plivanje, ali u moru, jer se bazen izbegava zbog mogućih infekcija – kaže dr Đuran.

15703-Sta-je-odgovorno-ponasanje-tokom-trudnoce

BEZ VOŽNJE AUTOMOBILA

Pospanost i slabiji refleksi utiču na koncentraciju, te se smatra da trudnica ne treba da upravlja nikakvim vozilom, pa ni automobilom – upozorava ginekolog.

LET AVIONOM DO 36. NEDELJE

Svaka avio-kompanija ima svoja pravila. Većina dozvoljava let od početka trudnoće do 36. nedelje, tj. do 32. ako je bliazanačka trudnoća. Ukoliko se spermate za let, a trudni ste između 28. i 36. nedelje, obavezno je da nosite izveštaj ginekologa. Trudnice koje imaju smetnje sa koagulacijom krvi ne smeju da koriste avionski prevoz.

Izvor: zena blic

Podeljeno