Štiti srce, snižava pritisak, pomaže u mršavljenju…

Podelite:

Ovsena kaša je dostupna, povoljna i izuzetno zdrava zbog čega je najbolji dodatak svakodnevnoj prehrani.

Ovsena Kasa

Ovsena Kasa

Nutricionista Milka Raičević iz DZ Palilula ističe da vas ovsena kaša može zasititi, da snižava loš holesterol i štiti srce, reguliše probavu, smiruje želudac, reguliše san i deluje antidepresivno.

– Ovas sadrži vlakna koja pospešuju varenje hrane, a dobar je i protiv opstipacije. To je odlična hrana za gojazne, dijabetičare, sportiste, kao i sve ostale. Obrok sa ovsom zasiti, a ne goji.
Jede se na 100 načina
Ako mislite da se ovsena kaša jede samo za doručak, varate se. Ona se može mešati sa gotovo svim jelima, kao prilog, dodatak varivu ili salati, uz jaja, pa i razne slatke verzije. Može biti osnova zdravih deserta, poput raznih kolačića.
SNIŽAVA HOLESTEROL
Bogata zdravim vlaknima ovsena kaša ima svojstvo vezivanja masnoća za sebe i na taj način snižava nivo lošeg holesterola u krvi. Tako štiti zdravlje srca i krvnih sudova i smanjuje rizik od nastanka srčanog i moždanog udara.
SAVEZNIK U MRŠAVLJENJU
Vlakna koja sadrži ovsena kaša povećavaju volumen pojedene količine u našem probavnom sistemu zbog čega ćete nakon nje biti duže vremena siti. Osim toga, zahvaljujući vlaknima, stimuliše probavu i pokretač je metabolizma.
SNIŽAVA PRITISAK
Od svih namirnica koje pomažu u stabilizaciji pritiska ovsena kaša je jedna od najmoćnijih. Delotvorni sastojak ovsene kaše je lignan, biljno vlakno, a istraživanja pokazuju da redovnim uzimanjem može sniziti pritisak i do 30 odsto.
SMANJUJE RIZIK OD RAKA
Celozrnaste namirnice, uključujući i ovsene pahuljice, smanjuju rizik od raka debelog creva, pokazala je studija obavljena u časopisu „Britiš medikal žurnal“. Osim toga, studije pokazuju da ovas smanjuje rizik od raka dojke, prostate i jajnika.

Izvor: Blic.Zena.ra

Podeljeno