TRČANJE ZIMI DA ILI NE?

freeimages.com
Podelite:

S obzirom da pristiže zimski period bićemo suočeni sa niskim temperaturama, kako i priliči pomenutom godišnjem dobu. Da li trčati po hladnom vremenu, pobeći na traku za trčanje u nekoj teretani, zameniti trčanje nekom drugom aktivnošću ili ipak ostati u toplom domu?

freeimages.com

freeimages.com

Činjenica da trčanje po hladnom vremenu nema negativan uticaj po ljudski organizam je anatomija disajnog sistema – vazduh se dovoljno brzo zagreva dok prolazi kroz sistem, pa i održavanje zimskih sportova izdržljivosti gde takmičari nemaju nikakve posledice na organizam dovodi do zaključka da se fizička aktivnost u pomenutim uslovima može bezbedno izvoditi pod uslovom da se poštuju određena pravila koja sprečavaju, pre svega, hipotermiju i promrzline.

Kada se trči na niskim temperturama treba obratiti pažnju na:

  • utopljavanje ekstremiteta (tople čarape, rukavice, kape…)
  • slojevito odevanje
  • oblačiti se kao da je temperature za oko 10 stepeni Celzijusa viša (bez trčanja)
  • adekvatna obuća (patike za trčanje)
  • prehidratacija (hidriranje pre fizičke aktivnosti) obavezna čak i zimi. Naime, i kada su hladni dani postoji rizik od dehidratacije, jer putem disanja odajemo određenu količinu toplote, odnosno tečnosti. Preporučujem unos vode ili napitka bogatog elektrolitima (natrijum, kalijum, kalcijum, magnezijum…) dvadeset minuta pre trčanja
  • trčati po mogućstvu prvo sa vetrom koji duva u grudi, povratak sa vetrom u leđa. Sa vetrom u grudi manje je znojenja (tečnost odnosi 20-25 puta više toplote iz tela nego vazduh koji se nalazi između prvog sloja odeće i tela)

Čitaj Dalje >>

Podeljeno