U dijetu uvedite i dan za slatkiše!

Image courtesy of nixxphotography at FreeDigitalPhotos.net
Podelite:

Čokoladna torta i rol viršle ne moraju, pod obavezno, da budu „zabranjeno voće“ ako ste na dijeti. Nije greh ako isplanirate dan u kome ste spremni da „varate“ pa se bacite na omiljene poslastice.

Freeimages.com

Freeimages.com

„Varanje“ bi trebalo da isplanirate unapred i da ga ubacite u raspored ishrane koji ste planirali tokom dijete.

– To bi čak moglo da bude i dobro za nastavak dijete i dugoročni uspeh – kažu naučnici sa univerziteta u Lisabonu i dodaju:

– Dobro je da takav „prekršaj“ isplanirate jer ukoliko bi došlo do neplaniranog remećenja rasporeda ishrane onda bi to moglo da se shvati kao greška, neuspeh, što bi moglo da se odrazi na onoga ko drži dijetu. To bi moglo čak da dovede do toga da se pitamo „šta nam je sve ovo trebalo?“ – dodaju oni.

eKlinika.rs  – PITAJ DOKTORA ONLINE!

Kako bi se u praksi sproveo ovakav način držanja dijete „sa ispadima“ istraživanju je pristupilo 36 žena i muškaraca. Oni su se podelili u dve grupe. Jedna se strogo držala dijete (izgladnjivali su se), dok je druga grupa jednom nedeljno „varala“. Članovi prve grupe nisi smeli dnevno da unesu više od 1.500 kalorija i toga su se strogo pridržavali. Članovi druge grupe su smeli dnevno da unose 1.300 kalorija, s tim što bi u rasporedu imali i jedan dana kada bi smeli da unesu do 2.700 kalorija.

Rezultati istraživanja su pokazali da su pripadnici prve grupe, koji su se strogo pridržavali pravila, imali problem sa motivacijom da nastave sa dijetom i bili su lošeg raspoloženja.

Suprotno njima, motivacija kod grupe koja je imala „dan za varanje“ nije opadala. Oni su svi nastavili sa dijetom i bili su dobro raspoloženi.

eKlinika.rs  – PITAJ DOKTORA ONLINE!

Izvor: ALO!

Podeljeno