Zašto se dok PLIVAMO javljaju GRČEVI u mišićima i šta da radimo kad nas uhvati?

Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos.net/David Castillo Dominici
Podelite:

Čak i najiskusnijim plivačima ponekad se desi da, dok su u vodi, odjednom ih nešto “stegne”, najčešće u nozi. A evo zašto uopšte dolazi do ovog problema s nekontrolisanim kontrakcijama mišića

Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos.net/David Castillo Dominici

Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos.net/David Castillo Dominici

Do grčeva u mišićima dolazi tokom naglog istezanja stopala. Ovaj problem najčešće se javlja tokom plivanja, jer je stopalo gotovo sve vreme pod naporom.

Ovi napici vam mogu olakšati određene tegobe

Postoje 3 osnovna razloga zbog kojih dolazi do grča u mišićima, to su:

Prenizak nivo elektrolita

Intenzivan napor

Neka medicinska stanja

Kako izbeći grčeve u mišićima?

Doživeti grč mišića tokom plivanja može predstavljati veliki izazov. Najvažnije od svega je da čim osetite grčenje mišića, odmah prestanete izvoditi radnju koju radite. U ovom slučaju, trebalo bi da prestanete da plivate, što nije moguće, barem dok ne stignete do obale ili ivice bazena.

Image courtesy of David Castillo Dominici at FreeDigitalPhotos.net

Image courtesy of David Castillo Dominici at FreeDigitalPhotos.net

Plivanje je jedan od retkih sportova koji ne dozvoljavaju da prekinete radnju, bez obzira na grč u mišiću, jer biste mogli da se udavite.

Ali, evo šta možete da uradite:

– održavajte se na površini vode, istežite i masirajte mišić čim osetite grč.

– što pre izađite iz vode.

– ako grč ne prođe u roku od 5 minuta, nastavite da masirate mišić.

– nemojte nastaviti s intenzivnim plivanjem sve dok osećaj neprijatnog stezanja konačno ne nestane.

(eKlinika.rs / Telegraf.rs)

Podeljeno